Smart Hub در تلویزیون

قابلیت Smart Hub چیست؟

قابلیت Smart Hub چیست؟

ممکن است به هنگام دیدن مشخصات تلویزیون هوشمند سامسونگ با این عنوان برخورده باشید و این سوال برای شما به وجود آید که قابلیت Smart Hub چیست و چه کارایی دارد؟ در این مطلب سعی داریم که شما را با مشخصات این قابلیت در تلویزیون سامسونگ آشنا نماییم. ممکن است برخی از کاربران، تلویزیون هوشمند سامسونگ تهیه نموده باشند اما از نحوه فعال نمودن Smart Hub اطلاع کافی نداشته باشند به همین منظور پایان مطلب را به نحوه فعال نمودن این قابلیت اختصاص داده‌ایم.

قابلیت Smart Hub درتلویزیون هوشمند سامسونگ دروازه شما به دنیای جدیدی از ویژگی‌های پیشرفته است که شیوه‌ تماشای تلویزیون را تغییر خواهد داد. Smart Hub این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی فیلم، نمایش یا ویدیو کلیپ‌های وب را جستجو کنید. همچنین با این قابلیت می‌توانید برنامه‌های سامسونگ را جستجو کنید، با دوستان خود گپ بزنید و از سایر خدمات و سرویس‌های دیگر بهره‌مند شوید.

دربخش مخصوص Smart Hub، یک برگه جداگانه با نام Samsung Apps پیدا خواهید کرد که شامل برنامه‌های عالی و ویژه تلویزیون است و به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های مربوط به بازی، ورزش، سبک زندگی، آموزش و موارد دیگر را جستجو کنید. Smart Hub شما را به محتوای دیجیتالی مورد علاقه خود مانند فیلم‌های YouTube، اطلاعات ورزشی از ESPN و سایر اطلاعات از طریق Facebook یا Twitter وصل می‌کند. باید اضافه کرد که Smart Hub در تلویزیون سامسونگ دارای یک مرورگر کامل وب برای جستجو در فضای مجازی است. 

Smart Hub در تلویزیون

تنظیمات اسمارت هاب سامسونگ

شما برای دسترسی به امکانات هوشمند در تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانید از گزینه‌ای به نام Smart HUb (اسمارت هاب) استفاده کنید. نه تنها تلویزیون‌های سامسونگ بلکه همه تلویزیون‌های هوشمند از برندهای مختلف دارای صفحه‌ای می‌باشند که امکانات هوشمند در آن بخش قرار دارد، که در تلویزیون‌های سامسونگ اسمارت هاب (Smart HUB) نام دارد. با بهره‌گیری از اسمارت هاب می‌توانید به فایل‌ها و برنامه‌هایی که از لپ‌تاپ یا گوشی خود به اشتراک گذاشته‌اید، دسترسی داشته باشید و همچنین از گشت و گذار در اینترنت لذت ببرید. در ادامه مراحل تنظیم Smart HUB سامسونگ را برای شما آورده‌ایم.

مرحله اول: ابتدا تلویزیون هوشمند خود را به اینترنت متصل کنید. برای بارگیری و استفاده از برنامه‌ها باید تلویزیون به اینترنت وصل شود.

Smart Hub در تلویزیون

مرحله دوم: برنامه مورد نظر خود را جستجو کنید. برای باز کردن برنامه مورد نظر خود، کلید‌های جهت دار را فشار دهید و سپس با دکمه ی enter برنامه را انتخاب کنید. شما می‌توانید برنامه‌ها را در سه مکان پیدا کنید. شما در جاهای مختلفی می‌توانید برنامه‌ها را پیدا کنید.

1_ نوار شروع: دکمه source را فشار دهید تا نوار شروع برای شما باز شود، در اینجا برنامه‌هایی که بیشترین استفاده را دارند پیدا می‌کنید. 2_ منوی برنامه‌ها: نماد برنامه‌ها را در نوار شروع انتخاب کنید و دکمه enter را فشار دهید، در این صورت حالا شما باید یک نمای کلی از همه برنامه‌های نصب شده و موجود در تلویزیون را ببینید. 3_ صفحه جستجو: در فهرست برنامه‌ها ذره‌بین را در بالا سمت راست انتخاب کرده و نام برنامه را وارد کنید.     

Smart Hub در تلویزیون

مرحله سوم: یک برنامه را نصب کنید. بعد از باز کردن برنامه به صفحه نصب بروید و install را پیدا کرده و دکمه enter را بزنید.

Smart Hub در تلویزیون

مرحله چهارم: برنامه‌ای را به نوار شروع وصل کنید. برای دسترسی سریع به برنامه‌های مورد علاقه خود آن‌ها را به نوار شروع متصل کنید. می‌توانید این کار را به صورت زیر انجام دهید.

  • به فهرست برنامه‌ها برگردید.
  • settings را انتخاب کنید (نماد این گزینه شبیه چرخ دنده است که می‌توانید کنار ذره بین این نماد را پیدا کنید). سپس دکمه enter را فشار دهید. 
  • اکنون لیستی از همه برنامه‌های نصب شده را مشاهده خواهید کرد. برنامه موردنظر خود را برای افزودن به نوار شروع انتخاب کنید. 
  • در منویی که ظاهر می‌شود، گزینه Add to homepage (صفحه اصلی) را انتخاب و دکمه enter را فشار دهید. چنانچه می‌خواهید برنامه را از نوار شروع حذف کنید، گزینه Delete را در صفحه اصلی انتخاب کنید تا برنامه حذف شود.

اسمارت هاب

مرحله چهار را برای تمام برنامه‌هایی که مرتب از آن‌ها استفاده می‌کنید تکرار کنید. حالا تلویزیون شما برای استفاده از برنامه‌ها کاملاً  آماده است و از تلویزیون خود لذت ببرید. 

نحوه فعال نمودن Smart Hub‌

پس از اتصال به اینترنت تلویزیون سامسونگ، این مراحل را دنبال کنید تا Smart Hub فعال شود.

1. در ابتدا می‌توانید با ریموت کنترل دکمه مربوط به Smart Hub را فعال کنید.

دکمه اسمارت هاب در ریموت کنترل تلویزیون

2. هنگامی که صفحه Smart Hub ظاهر می‌شود. پیامی را در قسمت بالایی نشان می‌دهد که به شما می‌گوید برای لذت بردن از Smart Hub به شبکه خود وصل شوید. چند لحظه صبر کنید تا تلویزیون این ویژگی را فعال کند.

3. اگر Smart Hub با موفقیت به سرور سامسونگ متصل شد. پنجره‌هایی در صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. برای ادامه باید Agree را انتخاب کرده و Enter را فشار دهید.

4. بر روی صفحه نمایش Privacy Policy ظاهر می‌شود. اگر موافق هستید، Agree را انتخاب کنید و Enter را بزنید.

5. پنجره‌ای ظاهر می‌شود با این عنوان که«Smart Hub باید به روز شود». سپس تلویزیون تمام برنامه‌های لازم مانند Netflix ،Vudu ،Pandora،Facebook و غیره را اضافه می کند.

6. پس از اتمام به روز رسانی، Enter را فشار دهید تا بعد از آن OK را انتخاب کنید. اکنون Smart Hub فعال شده است.

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

37 نظرات

  1. سلام و وقت بخیر
    تلویزیون من سامسونگ اسمارت هست اگر وی پی ان گوشیم وصل باشه نمیتونم با اسمارت ویو به تلویزیون وصل شم. میشه راهنمایی کنید چطوری میشه با وی پی ان وصل شد؟

    • سلام وقت بخیر. هیچ راه کاری نداره . و شما زمانی که و یی ا ن فعال است.نمیشه از قابلیت اسکرین شیر screen share استفاده کنید

  2. سلام
    دکمه smart hubتلویزیون من غیر فعال شده و دکمه را میزنم باز نمیکنه و همچنین دکمه source هم غیر فعال شده. چیکار باید کرد؟

    • ارمان نویدی

      درود برشما
      جدای باتری ها را عوض نمایید اگر باز درست نشد ، تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید
      موفق باشید

  3. سلام من یه تلویزیون RU7300دارم پشت تلویزیون جای اتصال سیم رسیور نداره ولی تو توضیحات زده تلویزیون رسیوردار هست اگه کابل دیش رو به جای کابل انتن وصل کنم جواب میده مشکلی پیش نمیاد

    • ارمان نویدی

      درود برشما
      اگر جای سیم ال ان بی نداشته باشه پس تلویزیون شما رسیور دار نیست، خیر این کار را نکنید چون آسیب جدی به تلویزیون میزنه
      موفق باشید

  4. سلام خسته نباشین
    ممنون برای توضیحات کاملتون
    فقط یه سوال داشتم
    با استفاده از smart hubمیتونم بازی دانلود کنم
    بازی هایی مانند کانتر یا امثال اون یا ماشین بازی ؟؟؟؟

    واینکه بتونم با اون بازی ها بازی میکنم باید دسته بازی بگیرم ؟؟؟؟

    ینی میشه واقعا
    تا حالا چنین چیزی رو تو تلویزیونمون ندیدم ۳تا۴ساله دارم تلویزیون رو تازه به چشمم خورده این قابلیت گیم و اینا
    میخوام ببینم میشه واقعا برم دسته بازی بگیرم
    ممنون میشم واقعا یه توضیح خیلی کوچولو حتی کمکم کنین
    خیلی تشکر بازم

    • ارمان نویدی

      درود برشما
      این بازی ها باید در استور تلویزیون خودتون باشه تا بتوانید دانلود نمایید و استفاده نمایید
      موفق باشید

  5. سلام وقت بخیر
    تلویزیون رو به اینترنت وصل کردم که اپ روش نصب کنم
    درقسمت شرایط و ضوابط سیاست حریم خصوصی ارور میده و میگه که مشکلی پیش اومد
    مشکل ازکجاست؟

  6. سلام تلویزیون سامسونگ ما اصلا به اینترنت وصل نمیشه مشکل کجاست

  7. سلام برنامه smart IPTV سرچ میکنم نمیشه پیدا کرد چکار کنم تلویزیون سامسونگ دارم

  8. چطور این ویژگی را غیرفعال کنیم

  9. سلام وقت بخیر، تلویزیون من سامسونگ هست و فلش مموری رو بالا میاره ولی هارد اکسترنال 2 ترابایت رو خیر. به من گفته شده با تهیه هاب میتونم برق لازم رو تامین و این مشکل رو رفع کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاس.

    • سلام و عرض ادب
      باید به پورت USB HDD وصل شود هارد شما
      البته می تونید این موضوع رو با یک هارد یک ترا هم تست کنید

  10. در پاسخ به سردبیر محترم: آیا تمام تلویزیون ها (حتی انواع قدیمی) پورت USB HDD رو دارند؟ در صورتیکه فاقد این پورت بودند باید چه کاری انجام داد؟

    • سلام و عرض ادب
      خیر همه ی تلویزیون ها دارای USB HDD نیستند.
      وجود این پورت به کاربر اجازه می دهد تا به وسیله هارد یا سایر حافظه ها نسبت به ضبط یا پخش محتوا بپردازد و در کل میزان برق خروجی از آن بیشتر و احتمال آسیب به USB یا هارد کمتر است.

  11. پس در صورتیکه پورت USB HDD وجود نداشت، میتونم با خرید هاب و گذاشتن آن سرِ راه هارد و تلویزیون، برق لازم رو برای راه‌اندازی هارد تامین کنم؟
    (با توجه به اینکه من امکان تعویض تلویزیون رو ندارم، نیاز به راه حلی دارم تا بتونم سریال‌های روی هارد رو از طریق تلویزیون ببینم.)
    سپاس

    • سلام و عرض ادب
      نمیشه به صورت قطعی در این باره اظهار نظر کرد ولی امتحان آن ضرر نداردو
      می تونید یک اندروید باکس تهیه کنید تا هزینه کمتری به شما تحمیل شود؛ ولی قبل از خرید حتماً استعلام بگیرید که قابلیت شناسایی هارد را داشته باشد.
      البته اگر دستگاه دی وی دی یا ست تاب باکس دارید می تونید هارد رو به اونا وضل کنید شاید توان پخش را داشته باشند.
      قیمت اندروید باکس
      پیروز و سربلند باشید

  12. سلام. جدیدا تلویزیون سامسونگ مدل UA48H6400 من وارد حالت نمایش مغازه شده است و نمیتونم این حالت رو حذف کنم. لطفا میشه در این مورد راهنمایی بفرمایید.

  13. سلام چگونه میتونیم برنامه های اندروید رو روی تلوزیون سامسونگتایزن نصب کرد
    وبرنامههایی مثل دثفبمثط رو فعال کرد

    • سلام و درود
      تا جایی که بنده اطلاع دارم به جز برنامه‎‌های مشترک این امکان وجود ندارد؛ نتفلیکس هم توسط این کمپانی برای IP ایران محدود شده است.
      پیروز و سربلند باشید

  14. سلام.ممنون میشم راهنمایی کنید به تازگی تلوزیون سامسونگ tu8000 را خریداری کردم .می خواستم بدونم میشه برنامه های اندروید رو نصب کرد سیستم عامل تلوزیون تایزنه یا اصلا قندشکن نصب کرد

    • سلام و درود
      بعضی از برنامه‌هایی که در هر دو سیستم عامل مشترک هستند رو میتونید نصب کنید دوست عزیز

  15. گوشیم به تلویزیون وصل بود خواهرزادم یه دکمه کنترل زد دیگه گوشی به تلویزیون وصل نمیشه چیکار کنم

  16. سلام وقت بخیر ما ال ای دی هوشمند سری کا داریم توی تست اسمارت هاب دجار مشکل هست و پیش نمیره میشه راهنمایی بفرمایید لطفا

  17. سلام وقت بخیر من مدل تلوزیونم سامسونگ ua40es6980 هست هرکار میکنم گوشیم به تلوزیون وصل نمیشه هرکار کردم نشد وای فای ندارم امان از یک گوشی دیگه به اینترت وصل شدم با گوشی اصلی اسمارت استفاده کنم نشد لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  18. سلام سامسونگ au8000 خریدم به وای فای وصل میشه ولی جهت ورود به صفحه اینترنت ارور میده به اینترنت وصل نمیشه

    • سلام و عرض ادب و احترام
      در مرحله ی اول باید تلویزیون رو ریستارت نمایید بعد در هنگام راه اندازی اولیه به اینترنت متصلش نکنید و اسکیپ بزنید بعد از آن که وارد تلویزیون شدید و راه اندازی شد ساعت تلویزیون رو تنظیم کنید و منطقه زمانی را تنظیم نمایید و بعد از آن تلویزیون رو به اینترنت متصل نمایید.
      موفق باشید

  19. سلام وقت بخیر من نمیتونم گوشیم و به تلویزیون وصل(بازتاباندن)کنم اسم گوشیم روی تلویزیون میاد ولی وصل نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. ناشناس تلویزیون

    سلام . من تلویزیون سامسونگ UA40D5950 خریدم ولی اسمارت هاب کار نمیکنه به اینترنت وصل شدم و تنظیم مجدد زدم و دیگه دکمه Enter کار نمیکنه و نمیتوانم وارد Search و یا Samsung App بشم . اسمارت هاب و All share کار نمیکنند اسمارت هاب پیام میده در شبکه اختلال وجود دارد و All share پیام میده دستگاهی نصب نشده
    من وارد اکانت نشدم ایا این باعث این ها شده ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *