BEST OLED-بهترین تلویزیون OLED

تلویزیون OLED چیست؟

بهترین تلویزیون OLED

تلویزیون‌های OLED دارای بهترین کیفیت تصویر از بین تمام مدل‌های تلویزیون‌ هستند به نحوی که صدر جدول بهترین تلویزیون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند؛ شاید در ابتدای امر توصیف فناوری‌های به کار رفته در آن کمی زود باشد اما بدون شک کیفیت تصویر بالای این محصولات بر کسی پوشیده نیست. ما در این مطلب از سلام‌ بابا ضمن توصیف تکنولوژی اولد و بیان تفاوت آن با سایر محصولات، به معرفی بهترین تلویزیون های OLED موجود در بازار ایران و همچنین مقایسه نقاط قوت و ضعف آن‌ها می‌پردازیم و مدل‌های را به ترتیب از بالا به پایین از نظر کیفیت تصویر و نمایش در هنگام پخش برای شما ارائه کرده‌ایم.

شما می‌توانید تلویزیون OLED خود را مطابق با نیازتان و توان مالی‌تان خریداری کنید. یقین داشته باشید مدل‌های ارائه شده همگی در سطح کیفیتی بسیار بالایی قرار دارند و به صورت کاملا کارشناسی شده در اختیار شما قرار داده شده‌اند. اگر شما به دنبال تلویزیونی با بهترین کیفیت تصویر ممکن هستید حتماً در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

OLED چیست؟

بهترین تلویزیون OLEDصفحه نمایش تلویزیون برای نمایش تصاویر به نور نیاز دارد. در تلویزیون‌های LED و QLED از نور پس زمینه استفاده می‌شود اما در تلویزیون‌های OLED، هر کدام از پیکسل‌های تشکیل دهنده صفحه نمایش، خود به طور جداگانه نور را تولید می‌کنند و به عبارتی پیکسل‌ها از خودشان نور ساطع می‌کنند. همین ویژگی به پیکسل‌ها اجازه می‌دهد تا در صحنه‌های تاریک به صورت کامل خاموش شوند و رنگ مشکی عمیق را تولید کنند که به بالا رفتن کیفیت تصویر کلی تلویزیون کمک می‌کند. این تکنولوژی در انحصار شرکت ال جی است و اگر شرکت دیگری تلویزیون OLED تولید کند پنل آن را از ال جی خریداری کرده است. بهترین تلویزیون‌های OLED نیز از برند ال جی هستند البته سونی نیز در تولید اولدها جزو شرکت‌های پیشرو به حساب می‌آید که A90J یکی از اولدهای 2021 سونی بوده که از عملکرد بسیار عالی برخودار است.

مقایسه OLED با LED

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های OLED نسبت به تلویزیون‌های LED خیلی بالاتر است. اگر شما به دنبال بهترین کیفیت تصویر در دسترس هستید بدانید که گزینه‌ای بهتر از تلویزیون‌های OLED وجود ندارد. تلویزیون‌های اولد با وجود نمایش رنگ مشکی عمیق ، یکنواختی خاکستری و زاویه دید گسترده، تصویری بهتر از هر تلویزیون LED موجود را ارائه می‌دهند. اگر شما عادت به تماشای تلویزیون در محیط‌های تاریک دارید، اولدها می‌توانند رنگ مشکی را در بهترین حالت ممکن به نمایش بگذارند بنابراین برای این مورد بسیار عالی هستند. از طرفی اولدها نمی‌توانند روشنایی به‌اندازه تلویزیون‌های LED به نمایش بگذارند و همچنین خطر ماندگاری تصویر و سوختگی نیز از جمله دیگر نقاط ضعف آن‌ها به حساب می‌آید. هرچند ما انتظار داریم مردم این موضوع را زیاد جدی نگیرند چون با استفاده معمولی از تلویزیون، احتمال بروز این مشکل تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

رقبای OLEDها کدام هستند؟

بهترین تلویزیون OLEDامروزه شرکت سامسونگ با تولید صفحه نمایش‌های QLED و Mini-LED در سال 2021 و 2022 به عنوان بزرگ‌ترین رقبای اولدها شناخته شدند، که در اوایل سامسونگ با ایجاد نمایشگرهای QLED توانست LEDها را در حد مطلوبی ارتقا ببخشد و تا حدودی نسبت کنتراست را در این صفحه نمایشگرها بالا ببرد اما باز هم با این حال در برابرOLEDها قابل مقایسه نبودند و از نظر گرافیکی و نمایش به هیچ عنوان هم‌تراز یک‌دیگر نشدند اما سامسونگ در سال 2022 با گسترش نسل جدید از صفحه‌های نمایشگر که Mini-LEDها نام داشتند توانست تا حدود زیادی خود را به هم سطحی رقیبش برساند ولی باز با این حال از نظر کاربران نمایشگرهای OLED از نظر کیفیت ارائه تصویر قدرتمندتر و بالا‌تر دیده شده‌اند. 

ویژگی‌های تلویزیون OLED

تلویزیون‌های OLED نازک‌‌تر، سبک‌‌تر و مناسب‌‌تر از سایر تلویزیون‌های LED و QLED و Mini-LED هستند و عملکرد بهتری نسبت به آن‌ها را دارند. هر پیکسل با خاموش شدن می‌تواند رنگ مشکی مطلق را به وجود آورد که این یکی از خصوصیات منحصر به فرد اولدها به حساب می‌آید. این ویژگی موجب ایجاد وضوح تصویر استثنایی شده که دلیل آن هم به مستقل بودن هر پیکسل در OLEDها مربوط می‌شود. اما در LED و QLED و Mini-LED نور تک تک پیکسل‌‌ها قابل کنترل نیست. در فناوری OLED به دلیل اینکه نیازی به نور پس زمینه نیست، ضخامت پنل به شدت کم می‌شود و شاهد تلویزیون‌های با ضخامت 4 تا 7 میلی‌متری مبتنی بر این فناوری هستیم که از وزن سبک‌تری هم برخوردار هستند.

گیمرها و علاقمندان به فیلم‌های سینمایی در مدت زمان اندکی عاشق اولدها خواهند شد. در برخی شرایط اولدها می‌توانند تا 1000 برابر سریع‌تر از LCD-LEDهای رایج بازار باشند و از این بابت تماشای تصاویر فیلم‌های اکشن، مسابقات ورزشی یا بازی‌های ویدیویی در اولدها بسیار جذاب‌تر است. علاوه بر این تأخیر در ورودی تلویزیون‌های اولد فوق‌العاده ناچیز بوده و نرخ تازه‌سازی آن‌ها نسبت به مدل‌های دیگر بسیار افزایش یافته است. اولدهای ال جی به دلیل پشتیبانی از VRR (نرخ تازه سازی متغیر)، قیمت پایین‌تر و برخورداری از HDMI 2.1 در سال‌های اخیر نسبت به اولدهای سونی برای گیمینگ مورد استقبال بیشتری واقع شده‌اند.

مزایا و معایب تکنولوژی OLED

نقاط قوت

  • وضوح تصویر بسیار بالاتر
  • کاهش 20 درصدی مصرف برق نسبت به LCD
  • ایجاد رنگ‌های استثنایی با درخشندگی و ترکیب بی نظیر رنگ‌ها
  • زاویه دید وسیع که امکان دیدن تصاویر از زوایای غیرمستقیم را فراهم می‌کند.

نقاط ضعف

  • احتمال پیکسل سوختگی

بهترین تلویزیون‌های OLED موجود در بازار

تلویزیون‌های اولد هر سال در صدر لیست بهترین تلویزیون‌ها قرار می‌گیرند. در سال 2021 برندهای ال جی و سونی که بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون‌های اولد هستند از جدیدترین محصولات خود رونمایی کردند. بیشتر اولدهای 2021 نسبت به مدل‌های پیشین از طراحی و امکانات بهتر و بیشتری برخودار هستند که این موضوع از اهمیت زیادی برخودار است. در واقع پنل OLED در این تلویزیون‌ها با ظاهر بی‌نظیر و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای وارد بازار گردیده و  علاوه بر این، ال جی از جدیدترین نوع پنل OLED خود تحت عنوان OLED evo در سال 2021 رونمایی کرد، که موجب جلب توجه کارشناسان در این زمینه شد. OLED evo ها بسیار روشن‌تر و باکیفیت‌تر از اولدهای معمولی هستند که یقینا از آن‌ها در سال 2022 نیز استفاده می‌شود.

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از اولدها در بازار موجود بوده که در ادامه تلاش خواهیم کرد نسبت به معرفی آن‌ها به شما طبق لیست رده‌بندی تلویزیون‌ها بپردازیم. شما با کلیک روی لینک خرید موجود در جدول تلویزیون‌ها می‌توانید به استعلام قیمت آن‌ها اقدام کرده و اطلاعات بیشتری در مورد محصول مورد نظر خود کسب کنید.

بهترین تلویزیون‌های OLED

S95B

تلویزیون سامسونگ S95B

امتیاز کلی: 9.1

امتیاز فیلم: 9.4

نمایش تلویزیون: 8.8

ورزش: 9.0

بازی های ویدیویی: 9.3

فیلم اچ دی آر: 9.0

بازی اچ دی آر: 9.3

مانیتور: 9.7

تلویزیون S95B یکی از بهترین تلویزیون های برند سامسونگ می باشد که در سال 2022 معرفی و به بازار عرضه شده است. تلویزیون مذکور با مونتاژ مجارستان وارد کشور ما می‌شود و مناسب استفاده خانگی و معمولی، تماشای حرفه ای فیلم، بازی و گیمینگ می‌باشد. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QD-OLED و کیفیت تصویر 4K می‌باشد. تلویزیون QD-OLED در واقع همان تلویزیون OLED است اما ساختار متفاوتی دارد و به گفته سامسونگ کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون‌های OLED معمولی ارائه می‌دهد. در تلویزیون‌های QD-OLED به جای نور سفید از نور آبی استفاده شده است و همچنین توانایی نمایش حجم رنگ بیشتری دارند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهند. تلویزیون S95B برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهم گزینه فوق‌العاده ای است. این تلویزیون جزو هیچکدام از سری‌های تلویزیون‌های سامسونگ نیست و برای اولین بار تولید شده است. از این جهت به تلویزیون سری S95B سامسونگ نیز معروف می‌باشد و همچنان از سیستم عامل تایزن در این تلویزیون نیز استفاده شده است و دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه‌های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می‌باشد. S95B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می‌باشد. تلویزیون S95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می‌باشد. 

سامسونگ از ریموت کنترل هوشمند و جدید خود مدل TM2280E در این تلویزیون استفاده نموده است. این ریموت کنترل مانند مدل‌های پیشرفته سال گذشته شارژی است و شما می‌توانید از طریق پورت USB-C و پنل خورشیدی (SolarCell) آن را شارژ کنید. علاوه بر موارد گفته شده این ریموت کنترل توانایی شارژ از طریق فرکانس رادیویی Wi-Fi را نیز دارد و دیگر نیازی نیست نگران شارژ ریموت کنترل آن باشید. موارد گفته شده تنها بخشی از امکانات هوشمند این تلویزیون بوده و شما با داشتن این تلویزیون می‌توانید از امکانات بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید. طراحی تلویزیون سامسونگ S95B به معنی واقعی کلمه فوق العاده است. سامسونگ از زبان طراحی LaserSlim در این تلویزیون استفاده نموده است. ضخامت کلی تلویزیون فوق العاده باریک است. حاشیه های 4 طرف صفحه نمایش این تلویزیون بسیار ناچیز است و به صفحه نمایش بدون حاشیه نیز معروف می‌باشد. پایه این تلویزیون به شکل خطی است و در قسمت وسط تلویزیون نصب می‌شود. S95B از هر نظر تلویزیون بسیار عالی می‌باشد اما در صورتی که به تلویزیون Neo QLED با کیفیت تصویر 8K احتیاج دارید، ما تلویزیون سامسونگ QN900B را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

G2

تلویزیون ال جی G2

تلویزیون ال جی G2

امتیاز کلی : 9.0 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.1
مانیتور : 9.5

G2 یکی از پرچم داران شرکت ال جی و مونتاژ کشور اندونزی است و به جرات می‌توان گفت بهترین تلویزیون سال 2022 از شرکت ال جی به حساب می‌آید. این محصول دارای امکانات فوق‌العاده و بسیار مناسب برای اجرای انواع کنسول‌های بازی نسل نهمی و جدید است. این تلویزیون دارای ویژگی‌های کامل یک نمایشگر گیم بوده چون ال جی در آن از صفحه نمایشی از نوع OLED و پنلی از نسل جدید OLED evo برای اولین بار استفاده کرده که این دو در کنار هم می‌توانند هم نسبت کنتراست تصویر را بی‌نهایت کنند و هم این که زاویه دید فوق‌العاده‌ای را به تلویزیون ببخشند و بسیار مناسب برای تماشای گروهی باشند در نهایت دارای مجموعه‌ای چشمگیر از ویژگی‌های بازی است و به طور کلی یک تجربه عالی از بازی را ارائه می‌دهد. مانند سایر تلویزیون های ال جی، از رابط هوشمند webOS استفاده می‌کند که برای سال 2022 کمی به روز شده است. 

سیستم صوتی این تلویزیون از 4 بلندگوی 10 واتی و 2 ووفر 10 واتی تشکیل شده است و در مجموع توانایی تولید صدای 60 وات را دارد. همچنین ال جی برای بالا بردن سرعت رابط کاربری در این تلویزیون از پردازنده α9 Gen4 AI 4K استفاده کرده که می‌تواند عملکرد تلویزیون را در بالا‌ترین حد قرار دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می‌برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می‌دهد. ال جی در این محصول 2022 از قابلیت‌های دیگری نیز مانند HDMI2.1 استفاده کرده تا شما امکان پخش با کیفیت رفرش‌ریت 120 هرتز را داشته باشید و از دیدن تصاویر با کیفیت 4K نهایت لذت را ببرید. دارای 3 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی و دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz می‌باشد. همچنین این تلویزیون در سایزهای 55، 65، 77، 83 موجود می‌باشد.

C3

تلویزیون ال جی C3

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر : 8.9
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C3 یکی از بهترین تلویزیون‌های ال جی در سال 2023 و مونتاژ اندونزی است. این تلویزیون برای تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره و خانگی نیز گزینه مناسبی است. تلویزیون ال جی C3 مدل جایگزین مدل ال جی C2 است که سال گذشته معرفی شده بود. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED Evo است که روشنایی صفحه نمایش بیشتری را ارائه می‌دهد و باعث ایجاد کنتراست بیشتری خواهد شد. همچنین دارای پنل (WRGB ) WOLED است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می‌شوند. تلویزیون ال جی C3 از پردازنده α9 Gen6 AI Processor 4K برخوردار است که جزو پردازشگرهای نسل 6 ال جی می‌باشد. این پردازشگر به کمک فناوری AI Super Upscaling 4K و هوش مصنوعی رزولوشن تصاویر را افزایش داده و آن‌ها را به بهترین شیوه در حد کیفیت 4K ارتقا می‌دهد.

تلویزیون ال جی C3 از سیستم دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و جزئیات در هنگام تغییر صحنه با وضوح قابل مشاهده نباشد و بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. سرعت رفرش ریت در این تلویزیون 120 هرتز است و دارای حداقل تأخیر ورودی نیز می‌باشد به همین دلیل به یک تلویزیون مناسب مخصوص بازی با کنسول‌های نسل نهم از جمله PlayStation 5، Xbox Series X و Xbox Series S تبدیل شده است. این تلویزیون به جدیدترین نسخه از سیستم عامل  webOS یعنی webOS 8 مجهز شده است. همچنین از برنامه LG ThinQ نیز پشتیبانی می‌کند و با نصب این برنامه می‌توانید از طریق موبایل تلویزیون خود را کنترل کنید. این تلویزیون در اندازه‌های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود می‌باشد. 

C2

تلویزیون ال جی C2

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.6
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.5

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C2 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در این تلویزیون نسبت به مدل قبلی شرکت ال جی استفاده از پنل WRGB بوده ، در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید به شکل بسیار عالی ارتقا یافته است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بالاترین سطح قرار دارد. ال جی در این محصول از بالاترین سطح تکنولوژِی در ساخت تلویزیون استفاده کرده، این فناوری‌ها شامل جدیدترین تکنولوژِی‌ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی است. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و به کمک تکنولوژی OLED Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند و به پردازنده نسل پنجم ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز شده است که به آلفا 9 معروف است.

این تلویزیون در اندزاه های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود میباشد. HDMI2.1 از تکنولوژِی‌های فوق‌العاده‌ای است که امکان ارسال تصاویر 120 هرتز را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌نظیری را با جزئیات بسیار بالایی برای کاربر به نمایش می‌گذارد و این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz است. گذشته از این با وجود قابلیت‌هایی هم چون نرخ‌ نوسازی متغیر در هنگام پخش هر صحنه‌ای شما بالاترین حد از کیفیت تصویر را بیننده هستید. همچنین ال جی در C2 از توان صوتی مطلوبی با قدرت 40 وات صدا پشتیبانی کرده که در نوع خودش بی‌نظیر است. همچنین درگاه‌ها و رابط‌های متنوعی نیز مانند مدل گذشته آن یعنی C1 در C2 نیز وجود دارد و ارتباط و اتصال تلویزیون را با سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده است.

A80K

 تلویزیون سونی A80K

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.4
ورزش : 8.7
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.3

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان ترین تلویزیون های اولد گیمینگ 120 هرتز سونی در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون A80K برای تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است. تلویزیون فورکی سونی 77A80K مجهز به جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده سونی تا به امروز یعنی پردازنده Cognitive Processor XR است. این پردازنده وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را مشابه مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.. این تلویزیون اولد 120 دارای ویژگی‌های گیم فوق‌العاده‌ای مانند HDMI2.1 بوده و در کنار آن از قابلیت نرخ نوسازی VRR نیز برخوردار است. این در حالی است که این تلویزیون قیمت بسیار مطلوب‌تری نسبت به مدل‌های A90K و A95K دارد و می‌تواند عملکرد مشابهی را نیز در اختیار کاربر قرار دهد، که اختلاف چندانی با این دو مدل ندارد. سونی در A80K از درگاه‌های متعددی برای ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌‌ها مانند کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش پشتیبانی کرده است. گذشته از این‌ها شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید که نسخه یازدهم آن است حجم وسیعی از برنامه‌ها و دسترسی به انواع بازی‌های سرگرم کننده در گوگل پلی را دشته باشید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه وایفای ارتباط سریع اینترنت را تجربه کنید.

همچنین سونی با استفاده از پردازنده قدرتمند Cognitive XR امکان پردازش با تأخیر ورودی بسیار پایین را فراهم کرده است، که می‌تواند به خوبی برنامه‌های موجود در تلویزیون را برای کاربر به اجرا در آورد. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پنل فوق‌العاده WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید وسیعی در اختیار کاربر قرار داده که آن را برای نمایش گروهی و دسته جمعی مطلوب نموده و هم این که نسبت کنتراست را نیز به شکل بی‌نظیری ارتقا داده که می‌تواند در محیط‌های تاریک روشنایی فوق‌العاده‌ای را نشان دهد، و همین موجب شده تا بازتاب بی‌نظیری را نیز در برابر نور خورشید از خود ارائه دهد. 

B1

C1

 تلویزیون ال جی C1 

امتیاز کلی : 8.8 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی : 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.5
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

تلویزیون ال جی C1 که در سال ۲۰۲۱ تولید شده و با توجه به کیفیت تصویر و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به جرئت می‌توان گفت بهترین تلویزیون موجود در بازار ایران است. اولد C1 دارای پردازشگر α9 Gen4 بوده که محتواهای مختلف را به خوبی تجزیه و تحلیل می‌کند و در نهایت تصاویری بی‌نظیر را نمایش می‌دهد. علاوه بر این از فرمت‌های استاندارد تصویر Dolby Vision IQ ،HLG و HDR10 Pro پشتیبانی می‌کند که در بهتر شدن کیفیت تصاویر تأثیر به سزایی دارند. تلویزیون C1 به لطف کنتراست برجسته و یکنواختی سطح مشکی کامل، این امکان را برای تماشاگر فراهم می‌کند تا در محیط‌های تاریک نیز برنامه‌های تلویزیونی مختلف را با وضوح فوق‌العاده ببیند. همچنین از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار بوده و در صورت قرار گرفتن در زاویه‌های مختلف از کیفیت تصاویر کاسته نمی‌شود.

تلویزیون اولد C1 محتواهای HDR را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد و به کمک تکنولوژی AI Picture Pro کیفیت تصاویر را واقعی‌تر و زنده نشان می‌دهد. این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی ۲.۲ کاناله با توان ۴۰ وات است که همراه با تکنولوژی‌های AC4 ،Dolby Digital ،Dolby Digital Plus و Dolby Atmos صدایی فراگیر و فوق‌العاده را رائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل جدید پیشنهاد می‌کنیم به بررسی تخصصی تلویزیون ال جی C1 مراجعه فرمایید.

CS

تلویزیون ال جی CS

امتیاز کلی : 8.8 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.5
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

CS از مجموعه تلویزیون‌های کمپانی ال جی است که در سال 2022 به بازارهای جهانی عرضه شد ومونتاژ کشور مصر است. تلویزیون CS یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 120 هرتز ال جی می باشد. این محصول دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K می باشد. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به کمک تکنولوژی Perfect Color و True Color Accuracy Pro طیف گسترده ای از رنگ های دقیق و طبیعی را تولید می کند. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز است و به کمک تکنولوژی OLED Motion صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. این تلویزیون به پردازشگر نسل پنجم آلفا 9 ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز است. این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

همچنین این تلویزیون از نظر طراحی نیز دارای زیبایی بی‌نظیری است که نظر هر کاربری را هنگام خرید به خودش جلب می‌کند. این تلویزیون دارای استایل بسیار باریکی است که در زیر آن از پایه‌ای بزرگ از جنس استیل مقاوم استفاده شده که ظاهر استثنائی به آن بخشیده و می‌تواند منزل شما را آراسته‌تر از همیشه نمایش دهد. همچنین ال جی در این تلویزیون از تمام ویژگی‌های یک مانیتور در آن استفاده کرده و می‌تواند به عنوان یک مانیتور نیز از آن برای کامپیوتر خانگی خود استفاده کنید. گذشته از این ال جی از تمام قابلیت‌های مخصوص برای پخش کنسول‌های نسل جدید پشتیبانی به عمل آورده؛ این قابلیت‌ها شامل نرخ نوسازی متغیر و و درگاه‌های HDMI2.1 و رفرش‌ریت 120 هرتزی می‌شوند که گیم ویدیو‌ها را در بهترین حالت نشان می‌دهد. این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد.

A80J

تلویزیون سونی A80J

امتیاز کلی : 8.8 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.2 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش : 8.6
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.1

A80J محصول میان‌رده مناسبی از شرکت سونی است که در آن امکانات و قابلیت‌های مطلوب و متناسب با نیاز کاربر را به کار گرفته است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بسیار مفید واقع شود و لذت دیدن را چندین برابر کند. همچنین نسبت کنتراست تصویر بسیار بالا و روشنایی بی نهایت HDR می‌تواند نمایشگر را متناسب با هر محیط سازد. سونی برای این تلویزیون از پردازنده چهار هسته‌ای Cognitive XR پشتیبانی کرده، این پردازنده از نسل جدید پردازنده‌های سونی است که سرعت اجرایی آن برای سیستم عامل عالی است و شما در اجرای برنامه‌های هیچ مشکلی نخواهید داشت. 

تلویزیون A80J دارای سیستم صوتی آکوستیک Acoustic Surface Audio+ است و 2.2 کانال صدا دارد. این سیستم صوتی شامل دو Actuator و دو Subwoofer است که در مجموع از توان خروجی 30 وات برخوردار می باشد.همچنین از یک سمت دیگر در این تلویزیون قابلیت Dolby Vision به کار رفته که می‌تواند تصاویر 4K را در بهترین حالت خودش ارائه کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد. از یک طرف دیگر سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی صوتی جدید Dolby Atmos استفاده کرده که می‌تواند صدایی فراگیر را در محیط ارائه دهد و موجب شود تا شما احساس حضور در بازی یا فیلم را به دست آورید که در نوع خود می‌تواند هیجان را مخاطب را به حداکثر برساند. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر می کاهد.همچنین سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی XR Motion Clarity برای روان‌تر کرده صحنه‌های سریع استفاده کرده که در هنگام پخش فیلم‌های اکشن می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد. این تلویزیون دارای دو پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. همچنین از ALLM و VRR و تکنولوژی Nvidia G-Sync نیز پشتیبانی می کند.

بهترین تلویزیون اولد

به طور کلی از مقایسه OLED با LED دریافتیم که کیفیت تصویر در تلویزیون‌های OLED به نسبت تلویزیون‌های LED و QLED و Mini-LED بهتر است. اگر می‌خواهید یک تلویزیون با رنگ مشکی کامل، یکنواختی خاکستری، زاویه دید گسترده و بالاتر از حد متوسط داشته باشید تلویزیون OLED بهترین گزینه است. اما در نظر داشته باشید تلویزیون‌های اولد از قیمت بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های LED و QLED و Mini-LED برخوردار هستند و اگر قیمت پایین یکی از ملاک‌های شما برای خرید یک تلویزیون است به شما توصیه می‌کنیم حتماً به مطلب “ارزانترین تلویزیون‌های 4K ال جی” مراجعه کنید تا تلویزیون‌هایی مناسب را در اختیارتان قرار دهیم. در غیر این صورت تلویزیون‌های اولد بهترین انتخاب هستند. به طور کلی تلویزیون‌های OLED توسط برندهای ال جی و سونی به بازار عرضه می‌شود. کیفیت تصویر در تلویزیون‌های اولد سونی فوق‌العاده است و همیشه بهترین کیفیت تصویر متعلق به تلویزیون‌های OLED از این برند می‌باشد. در طرف دیگر بهترین تلویزیون‌های اولد برای گیمینگ در مدل‌های ال جی دیده می‌شوند که امکانات فوق‌العاده برای گیمرها ارائه می‌دهند.

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *