پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ

شرکت سامسونگ هر ساله محصولاتی پیشرفته‌تر را با فناوری‌های جدید و امکانات بیشتر به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون‌های سامسونگ چون به نسبت کیفیت و قابلیت‌های تعبیه شده در آن از قیمت کمتری نسبت به دیگر برندها برخوردار بوده، همیشه در میان مردم مقبول بوده و توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند. ما در این مطلب از سلام‌ بابا، چندین مدل از پرفروش ترین تلویزیون‌ سامسونگ را بررسی و خدمت شما معرفی کنیم و در آخر لیستی از همه تلویزیون‌های سامسونگ را برای شما قرار داده پس اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ

مشخصات تلویزیون‌های سامسونگ 

سری C سری B سری A سری T سری R سری N سری M سری K سری J سری H
2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014

مدل نامبر تلویزیون‌ها به طور معمول شامل حروف و اعداد انگلیسی بوده که هر حرف بیانگر یک سال و هر عدد نیز نشانگر یک سری از تلویزیون‌ها خواهد بود؛ به طور دقیق‌تر هر چه اعداد موجود در هر سری، بالاتر باشند امکانات آن‌ها نیز بیشتر و پیشرفته‌تر بوده و به تبع، قیمت آن‌ها نیز بیشتر است. به طور مثال سری A همانند Q70A در سال 2021 و سری B همانند Q70B در سال 2022 و سری C سال 2023 مانند Q70C روانه بازار شده گردیده که وجود حرف Q در این چند مدل بیانگر این نکته است که هر دو جزو کیولدها هستند. البته در سال‌های اخیر تلویزیون‌های جدیدی نیز از طرف این کمپانی کره‌ای روانه بازار شده که از این میان می‌توان به نئوکیولدها اشاره کرد که با پیشوند QN شناخته می‌شوند نظیر QN90A که در یک مطلب جداگانه به طور مفصل به این مدل پرداخته‌ایم که جهت مشاهده می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

تلویزیون سری B سامسونگ

سری B جزو تلویزیون‌های سامسونگ در سال 2022 بوده که در آن از نور پس زمینه Mini LED استفاده شده است؛ در سال 2022 شاهد رونمایی از سری QD-OLED یعنی اولین سری از اولدهای سامسونگ، هستیم. همچنین دومین سری از تلویزیون‌های نئوکیولد هم روانه بازار شده‌اند که نسل جدیدی از صفحه‌های نمایش به حساب می‌آیند که دارای نسبت کنتراست بی‌نظیری هستند و درخشندگی و روشنایی بالایی را به رنگ‌ها می‌بخشند تا شما جزئیات بیشتری را در تصویر مشاهده کنید. همچنین سامسونگ در سال 2022 از تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش Micro LED استفاده کرده است.

تلویزیون سری A سامسونگ

سری A مختص به سال 2021 بوده که شامل محصولاتی نظیر AU8000، Q70A و QN85A با پیشوند یا پسوند A هستند؛ این سری از تلویزیون‌ها با تغییراتی نسبت به مدل‌های پیشین برخودار بوده که بارزترین آن شامل کاهش ضخامت چشمگیر و تغییر ریموت‌های هوشمند سامسونگ است. اگر یک تلویزیون 2020 و 2021 سامسونگ را نزدیک بررسی کنید گاها به تفاوت ضخامت‌های 3 تا 4 سانتی متری برخواهید خورد که بسیار جالب توجه خواهد بود.

تلویزیون سری TU

سری TU تولید سال 2020 بوده و در یک برهه زمانی جایگاه خوبی در بین کاربران و علاقه‌مندان به تلویزیون‌های سامسونگ پیدا کرد زیرا هم از قیمت خوبی برخوردارند و هم از امکانات و کیفیت تصویر بسیار خوبی هم پشتیبانی می‌کنند به همین دلیل هنوز هم این سری از تلویزیون‌ها در بازار ایران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این سری مجهز به پردازنده کریستالی 4K بوده که عملکرد بهتری نسبت به UHD engine را به نمایش خواهد گذاشت.

معرفی پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ

در ادامه به معرفی و بررسی پرفروش‌‌ترین تلویزیون‌ سامسونگ در مدت اخیر در بازار ایران خواهیم پرداخت؛ به این نکته دقت داشته باشید در این لیست فقط به مدل‌های موجود در ایران اشاره شده و اگر به دنبال بهترین تلویزیون سامسونگ هستید توصیه می‌کنم حتما نیم نگاهی به مطلب بهترین تلویزیون سامسونگ 2022 داشته باشید. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد مدل‌های معرفی شده به دلیل قیمت و عملکرد مناسب توانسته‌اند در صدر این لیست پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ قرار بگیرند و سهم زیادی از بازار فروش را در ایران به خود اختصاص دهند.

Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C

امتیاز کلی : امتیاز فیلم :
بازی های ویدیویی: فیلم اچ دی آر :
نمایش تلویزیون :
ورزش :
بازی اچ دی آر :
مانیتور :

تلویزیون Q80C یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ در سال 2023 می باشد. تلویزیون سامسونگ Q80C یکی از تلویزیون های سری 8 و 2023 سامسونگ به شمار می آید. این محصول مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q80B است که سال گذشته معرفی و روانه بازار شد. محصول پیش روی شما از نظر امکانات و طراحی مشابه تلویزیون سامسونگ Q83C می باشد و تفاوتی با آن ندارد. همچنین دارای کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش QLED است و از رزولوشن تصویر 3840×2160 پیکسل برخوردار است.، دارای پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor 4K است. این پردازنده به کمک هوش مصنوعی و 20 شبکه عصبی و ادراکی تصاویر را به بهترین نحو ممکن پردازش می کند.

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز سامسونگ Q80C دارای 4 پورت HDMI 2.1 می باشد که برای گیمر ها خبری بسیار خوب است. این تلویزیون توانایی نمایش بازی های 4K را حداکثر با سرعت 120 فریم بر ثانیه دارد. دارای قابلیت Auto Game Mode می باشد که اتصال کنسول بازی به تلویزیون را به طور خودکار تشخیص داده و به حالت بازی می رود. تلویزیون های QLED سامسونگ همان تلویزیون های LED می باشند. با این تفاوت که تلویزیون های QLED ترکیبی از LED و تکنولوژی Quantum Dot می باشند که رنگ ها را واقعی تر و طبیعی تر به بیننده نمایش می دهد. این محصول از صفحه نمایشی با پنل VA برخوردار می باشد. تلویزیون های با پنل VA دارای عمق رنگ مشکی و کنتراست تصویر خوبی بوده و برای تماشای تلویزیون در محیط های تاریک انتخابی مناسب می باشند، اما این نوع پنل ها از زاویه دید محدودی برخوردارند. البته از سویی دیگر برای جبران این محدودیت سامسونگ محصول فوق را به تکنولوژی Wide Viewing Angle مجهز نموده است. این تلویزیون دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED می باشد. تلویزیون پیش روی شما دارای تکنولوژی Local Dimming از نوع Direct Full Array می باشد. همچنین مدل Q83C سامسونگ نیز کاملاً شبیه Q80C است و تفاوتی با هم ندارند.

 

Q70C

تلویزیون سامسونگ Q70C

امتیاز کلی : 8.1 امتیاز فیلم : 8.8
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.2
نمایش تلویزیون : 7.6
ورزش : 7.5
بازی اچ دی آر : 8.4
مانیتور : 8.0

تلویزیون سامسونگ Q70C یکی از تلویزیون های 2023 و جزو تلویزیون های سری 7 و QLED سامسونگ محسوب می شود. تلویزیون Q70C جزو ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ با رفرش ریت 120 هرتز سامسونگ می باشد. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند گیمینگ و تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. این تلویزیون مشابه تلویزیون سامسونگ Q77C است، تنها از نظر رنگ پایه و برخی تکنولوژی ها با آن تفاوت دارد. تلویزیون سامسونگ Q70C مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سامسونگ Q70B است که سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون سامسونگ Q70C دارای صفحه نمایش QLED و کیفیت تصویر 4K می باشد.

این تلویزیون دارای نور پس زمینه Edge LED و پنل VA است.از تکنولوژی Local Dimming برخوردار نیستند. سامسونگ برای جبران این قضیه از تکنولوژی Supreme UHD Dimming در این تلویزیون کمک گرفته است تا نور پس زمینه را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این محصول از تکنولوژی Dual LED نیز برخوردار است تا به کمک نمایش بهتر رنگ های گرم و سرد، جزئیات و عمق بیشتری از تصویر را ارائه دهد. برای پردازش صدا و تصویر از پردازشگر Quantum Processor 4K استفاده می کند. این پردازشگر به کمک دو تکنولوژی 4K Upscaling و AI Upscale با حذف نویز و افزایش رزولوشن تصاویر، می تواند حتی محتوای کیفیت پایین (2K و 1080p) را نیز با کیفیت تصویر 4K نمایش دهد. دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و با توجه به اینکه می تواند بازی های 4K را با سرعت 120 فریم بر ثانیه نمایش دهد، گزینه مناسبی برای کنسول های بازی نسل نهم به شمار می رود. دارای جدید ترین نسخه از سیستم عامل تایزن یعنی نسخه 7 می باشد که البته از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه قبلی آن ندارد. این محصول مجهز به اینترنت اشیاء (IoT) و داشبورد هوشمند SmartThings است و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید لوازم خانگی و خانه هوشمند خود را از طریق تلویزیون مدیریت کنید. همچنین می توانید با نصب برنامه SmartThings بر روی موبایل خود، تلویزیون را نیز کنترل کنید.

 

Q60C

تلویزیون سامسونگ Q60C

امتیاز کلی : 7.1 امتیاز فیلم : 6.8
بازی های ویدیویی: 7.2 فیلم اچ دی آر : 7.1
نمایش تلویزیون : 6.9
ورزش : 6.9
بازی اچ دی آر : 7.4
مانیتور : 7.1

تلویزیون سامسونگ Q60C جزو تلویزیون های سری 6 و 2023 سامسونگ به حساب می آید. تلویزیون سامسونگ Q60C برای استفاده معمولی و تماشای برنامه های روزمره تلویزیونی و تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه ای نیز گزینه مناسبی می باشد. این محصول مدل مشابه تلویزیون سامسونگ Q65C می باشد و به جز تفاوت در منطقه جغرافیایی، طراحی پایه و برخی از تکنولوژی ها فرق خاصی با یک دیگر ندارند. تلویزیون Q60C را می توان یکی از ارزان ترین تلویزیون های QLED سامسونگ با کیفیت تصویر فورکی در سال 2023 عنوان نمود. این تلویزیون محصول جایگزین Q60B است. تلویزیون Q60C مجهز به پنل VA می باشد. پنل های VA در مقایسه با پنل های IPS به صورت ذاتی کنتراست تصویر بهتر و زاویه دید محدودتری دارند. متاسفانه این مدل تکنولوژی تاریکی موضعی (Local Dimming) برای کنترل نور پس زمینه به صورت منطقه ای ندارد.

این تلویزیون مجهز به 3 درگاه HDMI 2.0 است و مشابه مدل سال گذشته خود درگاه HDMI 2.1 ندارد. تلویزیون مذکور امکانات و ویژگی های اولیه گیمینگ را دارد و به لطف برخورداری از حالت بازی و منوی Gaming Hub و تکنولوژی ALLM تجربه رضایت بخشی را هنگام بازی برای کاربر رقم می زند. این تلویزیون مجهز به سیستم عامل Tizen 7 می باشد که نسبت به قبل بهبود هایی یافته است. تلویزیون مذکور قابلیت نصب برنامه های مخصوص به سیستم عامل تایزن را دارد و نمی توانید برنامه های اندرویدی را روی آن نصب نمایید. همچنین دارای سیستم صوتی 2 کاناله شامل 2 بلندگوی 10 وات می باشد و در مجموع صدایی با توان خروجی 20 وات را در اختیار کاربر قرار می دهد که برای تلویزیونی با این ابعاد راضی کننده است. تلویزیون سامسونگ Q60C دارای زبان طراحی AirSlim است و ضخامت بدنه و حاشیه صفحه نمایش کمی دارد. سامسونگ این محصول را شبیه به مدل سال قبل خود طراحی کرده است و از این نظر شاهد تفاوت خاصی نیستیم. پایه های این مدل به صورت خطی در دو طرف تلویزیون نصب می شوند و از جنس پلاستیک می باشند.

 

CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

امتیاز کلی: 6.6

امتیاز فیلم: 6.5

نمایش تلویزیون: 6.8

ورزش: 6.3

بازی های ویدیویی: 6.6

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 7.0

مانیتور: 6.6

CU8000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 8 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای است.تلویزیون  CU8000 یکی از ارزان ترین تلویزیون های کریستال 4K سامسونگ به حساب می آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون کریستال سامسونگ CU8000 به پنل VA مجهز است و کنتراست تصویر نسبتا خوبی دارد. این تلویزیون به لطف پنل VA می تواند رنگ های مشکی عمیق در اختیار شما قرار دهد. اما متاسفانه این تلویزیون زاویه دید محدود تری نسبت به تلویزیون های با پنل IPS دارد. با توجه به این توضیحات می توان گفت تلویزیون مذکور برای تماشای فیلم و سریال یا برنامه های تلویزیونی در محیط تاریک کاملا مناسب است. تلویزیون 4K سامسونگ CU8000 به لطف پردازنده Crystal Processor 4K و تکنولوژی 4K Upscaling،  می تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را با کیفیتی نزدیک به 4K پخش کند.

تلویزیون سامسونگ CU8000 مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2 و DVB-C) و خارجی (DVB-S2) است. از این رو می توانید مستقیما شبکه های داخلی و خارجی را روی تلویزیون دریافت کرده و نیازی به خرید گیرنده دیجیتال بصورت جداگانه نخواهید داشت. در طراحی و ساخت تلویزیون 55 اینچ سامسونگ CU8000 از زبان طراحی AirSlim استفاده شده است. به لطف این نوع طراحی، قطر و حاشیه های صفحه نمایش تلویزیون مذکور بسیار باریک است و حتی در حالت خاموش نیز جذابیت ظاهری خاصی دارد. در صورتی که به یک تلویزیون ارزان قیمت تر برای استفاده خانگی و روزمره احتیاج دارید، ما تلویزیون سامسونگ CU7000 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال یک تلویزیون بهتر برای تماشای فیلم و سریال هستید، می توانید به سراغ تلویزیون سامسونگ CU8500 بروید. 

CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000

امتیاز کلی: 6.7

امتیاز فیلم: 7.0

نمایش تلویزیون: 6.4

ورزش: 6.6

بازی های ویدیویی: 7.2

فیلم اچ دی آر: 6.6

بازی اچ دی آر: 6.6

مانیتور: 7.2

CU7000 از تلویزیون‌های میان‌رده‌ای سری 7 بوده که سامسونگ در سال 2023 معرفی کرده و دارای امکانات وقابلیت‌های مقبول و قیمت بسیار مقرون به‌صرفه‌ای است.تلویزیون CU7000 یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های کریستال 4K سامسونگ به حساب می‌آید. این تلویزیون برای استفاده خانگی و روزمره جهت تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است. تلویزیون سامسونگ CU7000 دارای صفحه نمایش Crystal با کیفیت تصویر 4K است. تلویزیون 4K سامسونگ CU7000 مجهز به پردازشگر تصویر Crystal Processor 4K است. پردازنده مذکور به کمک تکنولوژی 4K Upscaling می‌تواند حتی محتوایی که رزولوشن پایینی دارند را در حد کیفیت تصویر 4K به بیننده نمایش دهد. همچنین محصول فوق دارای قابلیت Film Mode بوده که فریم صحنه‌ها را افزایش می‌دهد و محتوای بهتری را به شما نمایش می‌دهد. تلویزیون مذکور فاقد پورت HDMI 2.1 است و تنها دارای 3 پورت HDMI 2.0 می‌باشد و حداکثر امکان پخش کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. به طور کلی محصول مورد بررسی یک تلویزیون گیمینگ به حساب نمی‌آید اما دارای قابلیت بازی یا Auto Game Mode می‌باشد که در هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون به لطف تکنولوژی ALLM به طور خودکار تأخیر ورودی را کاهش می‌دهد.

تلویزیون هوشمند سامسونگ CU7000 به جدیدترین نسخه از سیستم عامل تلویزیون‌های سامسونگ یعنی تایزن 7 (Tizen 7) مجهز می‌باشد. این سیستم عامل قابلیت نصب برنامه دارد و شما تنها می‌توانید برنامه‌های مربوط به این سیستم عامل را روی آن نصب نمایید و امکان نصب برنامه‌های سیستم عامل اندرویدی و یا سیستم عامل‌های دیگر روی آن وجود ندارد. محصول فوق قابلیت اتصال گوشی هوشمند اندرویدی یا iOS به تلویزیون را دارد. شما می‌توانید علاوه بر پخش محتوا، صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را نیز به تلویزیون منتقل کرده و مشاهده کنید. به لطف وجود قابلیت Tap View در محصول فوق می‌توانید به آسانی با نزدیک کردن موبایل گلکسی خود به تلویزیون، محتوا و یا تصویر صفحه نمایش خود را روی تلویزیون پخش نمایید. این مدل به صورت دو طرف و دو شاخه طراحی شده است. شما می توانید با خرید پایه دیوار مناسب تلویزیون خود را به دیوار نیز متصل نمایید. 

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ 2023

همیشه قبل از خرید کردن استفاده از تجربیات یا نظرات دیگران می‌تواند رویه خرید را برای ما آسان‌تر و در عین حال بهینه‌تر کند؛ شما با اطلاع از پرفروش‌ترین مدل تلویزیون‌های سامسونگ با محصولاتی آشنا می‌شوید که یا به دلیل قیمت مناسب مورد توجه خریداران قرار گرفته‌اند یا کیفیت ساخت و عملکرد عالی آن‌ها موجب شده تا جزو پیشنهادهای فروشندگان قرار بگیرند. به هر حال شما با خرید این قبیل محصولات، نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید از مزایای بسیار عالی برخوردار می‌شوید. همچنین در نظر داشته باشید تلویزیون Q70C از تلویزیون‌های جدید سال 2023 بوده که دارای امکانات و قابلیت‌های مطلوب و بسیار کاربردی است و در ایران این محصول طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است چون که در کنار امکانات مطلوب برای نمایش خانگی بوده قیمت مطلوب و مقرون به صرفه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است. 

اگر چه برای اظهار نظر در مورد پرفروش‌ترین تلویزیون سامسونگ در سال آتی کمی زود بوده اما تحلیل‌ها حاکی از آن است که با توجه به عملکرد مناسب تلویزیون‌های سال 2023 سامسونگ؛ تلویزیون‌های CU7000 و Q70C قادر هستند سهم نسبتا زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند، البته ورود اولدهای سامسونگ نیز بدون شک در برهم زدن معادلات فروش تأثیر به سزایی خواهد داشت. به هر حال باید منتظر بررسی کامل این سری از تلویزیون‌ها بمانیم.

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *