فناوری Purcolor در تلویزیون سامسونگ

فناوری purcolor در تلویزیون‌های سامسونگ

فناوری purcolor در تلویزیون‌های سامسونگ

 PurColor فناوری است که به‌ منظور بهبود کیفیت تولید رنگ در صفحه تلویزیون به کار گرفته می‌شود. این برنامه برای تلویزیون‌های سامسونگ که دارای سیستم عامل تایزن می‌باشند، طراحی شده است. استفاده از این فناوری باعث می‌شود که تصاویر با کیفیت عالی و طیف رنگ بیشتر نمایش داده شوند و تماشاگر بیش از پیش از دیدین برنامه‌های مورد علاقه خود لذت ببرد.

فناوری Purcolor

نحوه کارایی purcolor

این فناوری در تلویزیون‌های 4K استفاده می‌شود، مخصوصاً زمانی که محتوا (مانند تصویر) رزولوشن پایین‌تری به نسبت کیفیت تصویر 4K دارد. این فناوری باعث پر شدن پیکسل‌هایی می‌شود که رنگ یکنواخت و مشابهی دارند. همچنین فناوری Purcolor با نمایش رنگ در تصاویر، باعث می‌شود که محتوا با کیفیتی بسیار بهتر نمایش داده شود. این فناوری در تلویزیون‌هایی که دارای کیفیت محتوای پایین می‌باشند، با پوشش دادن پیکسل‌های آزاد و بدون رنگ باعث تولید رنگ‌های بیشتری می‌شود. بدین ترتیب انتشار رنگ (افزایش رنگ) با کیفیت بالاتر صورت می‌گیرد.

باید گفت که از purcolor در تلویزیون‌های ارزان قیمتی استفاده می‌شود که سرعت رفرش تصویر 60 هرتز دارند. اما در کل قیمت تلویزیون سامسونگ بخصوص مدل‌های LED نسبتاً پایین است. از این فناوری در تلویزیون‌هایی که کیفیت تصویر بالایی دارند و عمق رنگ آن‌ها 10 بیت است استفاده نمی‌شود. این فناوری بیشترین تأثیر را در طیف‌های رنگی دارد و رنگ‌ها را واقعی‌تر نشان می‌دهد. فناوری purcolor بیشتر در تلویزیون‌ها بر روی سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی کار می‌کند اما در رنگ‌های فرعی مانند سرخابی، آبی دریایی و زرد نیز تأثیر و کارایی دارد. 

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *