تلویزیون 75 و 77 اینچ

بهترین تلویزیون 75 و 77 اینچ

تلویزیون 75 و 77 اینچ

تلویزیون‌های سری ۷۰ اینچ به دلیل سایز بزرگ می‌توانند تجربه بهتری از نمایش محتوا را در اختیار کاربر قرار دهند چون از طرفی ابعاد این تلویزیون‌های هوشمند شما را غرق در فضای غالب بر محتوا کرده و از طرفی نیز امکانات و قابلیت‌های گنجانده شده در آن‌ها تصاویر بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب اگر محیط شما بزرگ است و تلویزیون 65 اینچی جوابگوی آن نیست، تلویزیون‌های 75 و 77 اینچ گزینه بسیار مناسبی هستند. شایان ذکر است که تلویزیون با سایز 70 اینچ در بازار به ندرت پیدا می‌شود به همین دلیل سایز 75 و 77 از محبوبیت زیادی برخوردارند. تلویزیون‌های بزرگ، زاویه دید بهتری را در رزولوشن 4K به نمایش می‌گذارند البته این امر مستلزم پرداخت هزینه بیشتری هم خواهد بود. در این مطلب سلام‌ بابا قصد داریم اشاره‌ای به بهترین تلویزیون 75 و 77 اینچ  داشته باشیم پس اگر قصد خرید تلویزیون در سایز بزرگ را دارید تا پایان با ما همراه باشید. 

این سری از تلویزیون‌ها معمولا با کیفیت تصویر 4K و 8K روانه بازار می‌‍شوند که به عقیده برخی از کارشناسان اگر قصد خرید یک تلویزیون 8K را دارید، سایز ۷۵ و ۷۷ اینچ می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های موجود باشد. ما تعداد زیادی از مدل های موجود را بررسی و آزمایش کردیم و در ادامه بهترین گزینه ها برای خرید را برای شما آورده ایم. توجه داشته باشید که برندهای مختلف شروع به عرضه محصولات جدید 2023 نیز کرده‌اند که به محض بررسی هر کدام، آن‌ها را به این مطلب اضافه می‌کنیم. جهت اطلاع از جدیدترین تلویزیون‌های عرضه شده به بازار اینجا کلیک کنید. در حال حاضر سه مدل C2  و G2 و A80K از شرکت ال جی و سونی جزو بهترین تلویزیون‌ عرضه شده و موجود در بازار در این سایز محسوب می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت. 


بهترین تلویزیون 77 اینچ

اخیراً تلویزیون‌های پرچمدار ال جی در سایز 77 اینچ روانه بازار می‌شوند که انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد و شاهد عرضه‌ی تلویزیون‌های ال جی در سایز 77 اینچ باشیم. تلویزیون‌های 77 اینچ دارای ارتفاع 95.89 سانتی‌متری و پهنای 170.46 سانتی‌متری بوده که تفاوت اندکی از نظر ظاهری با سایز 75 اینچ دیده می‌شود. مهمترین نکته در رابطه با تلویزیون، نمایش بهترین کیفیت تصویر است، که در این سایزها برای دریافت تصویر 4K فاصله 3 تا 4 متر، برای تصویر FHD فاصله 4 تا 5 متر، برای تصویر HD فاصله 5 تا 6 متر و برای تصویر SD فاصله 6 تا 7 متر بهترین کیفیت را به شما می دهد. این اندازه ها برای سایز 75 اینچ نیز به همین شیوه است. از آنجایی که این تلویزیون ها سایز بزرگتری دارند قاعدتاً دارای قیمت بیشتری نیز نسبت به تلویزیون های کوچکتر هستند. برند سونی نیز مانند ال جی تلویزیون سایز 77 اینچ را روانه بازار کرده است که طرفداران زیادی نیز دارند. در ادامه ما به معرفی 4 مورد از بهترین تلویزیون های 77 اینچ موجود در بازار می پردازیم که هر کدام از این محصولات دارای کیفیت و امکانات بی‌نظیری هستند. دو مورد از این محصولات برای شرکت ال جی و دو مورد برای شرکت سونی هستند. 

G2

تلویزیون ال جی G2

تلویزیون ال جی G2

امتیاز کلی : 9.0 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.1
مانیتور : 9.5

G2 یکی از پرچم داران شرکت ال جی و مونتاژ کشور اندونزی است و به جرات می‌توان گفت بهترین تلویزیون سال 2022 از شرکت ال جی به حساب می‌آید. این محصول دارای امکانات فوق‌العاده و بسیار مناسب برای اجرای انواع کنسول‌های بازی نسل نهمی و جدید است. این تلویزیون دارای ویژگی‌های کامل یک نمایشگر گیم بوده چون ال جی در آن از صفحه نمایشی از نوع OLED و پنلی از نسل جدید OLED evo برای اولین بار استفاده کرده که این دو در کنار هم می‌توانند هم نسبت کنتراست تصویر را بی‌نهایت کنند و هم این که زاویه دید فوق‌العاده‌ای را به تلویزیون ببخشند و بسیار مناسب برای تماشای گروهی باشند در نهایت دارای مجموعه‌ای چشمگیر از ویژگی‌های بازی است و به طور کلی یک تجربه عالی از بازی را ارائه می‌دهد. مانند سایر تلویزیون های ال جی، از رابط هوشمند webOS استفاده می‌کند که برای سال 2022 کمی به روز شده است. 

سیستم صوتی این تلویزیون از 4 بلندگوی 10 واتی و 2 ووفر 10 واتی تشکیل شده است و در مجموع توانایی تولید صدای 60 وات را دارد. همچنین ال جی برای بالا بردن سرعت رابط کاربری در این تلویزیون از پردازنده α9 Gen4 AI 4K استفاده کرده که می‌تواند عملکرد تلویزیون را در بالا‌ترین حد قرار دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می‌برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می‌دهد. ال جی در این محصول 2022 از قابلیت‌های دیگری نیز مانند HDMI2.1 استفاده کرده تا شما امکان پخش با کیفیت رفرش‌ریت 120 هرتز را داشته باشید و از دیدن تصاویر با کیفیت 4K نهایت لذت را ببرید. دارای 3 پورت USB 2.0 برای اتصال حافظه جانبی و دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz می‌باشد. همچنین این تلویزیون در سایزهای 55، 65، 77، 83 موجود می‌باشد.

C3

تلویزیون ال جی C3

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.1
بازی های ویدیویی: 9.4 فیلم اچ دی آر : 8.9
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.8
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.4

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C3 یکی از بهترین تلویزیون‌های ال جی در سال 2023 و مونتاژ اندونزی است. این تلویزیون برای تماشای حرفه‌ای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره و خانگی نیز گزینه مناسبی است. تلویزیون ال جی C3 مدل جایگزین مدل ال جی C2 است که سال گذشته معرفی شده بود. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED Evo است که روشنایی صفحه نمایش بیشتری را ارائه می‌دهد و باعث ایجاد کنتراست بیشتری خواهد شد. همچنین دارای پنل (WRGB ) WOLED است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می‌شوند. تلویزیون ال جی C3 از پردازنده α9 Gen6 AI Processor 4K برخوردار است که جزو پردازشگرهای نسل 6 ال جی می‌باشد. این پردازشگر به کمک فناوری AI Super Upscaling 4K و هوش مصنوعی رزولوشن تصاویر را افزایش داده و آن‌ها را به بهترین شیوه در حد کیفیت 4K ارتقا می‌دهد.

تلویزیون ال جی C3 از سیستم دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تا کیفیت رنگ و جزئیات در هنگام تغییر صحنه با وضوح قابل مشاهده نباشد و بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد. سرعت رفرش ریت در این تلویزیون 120 هرتز است و دارای حداقل تأخیر ورودی نیز می‌باشد به همین دلیل به یک تلویزیون مناسب مخصوص بازی با کنسول‌های نسل نهم از جمله PlayStation 5، Xbox Series X و Xbox Series S تبدیل شده است. این تلویزیون به جدیدترین نسخه از سیستم عامل  webOS یعنی webOS 8 مجهز شده است. همچنین از برنامه LG ThinQ نیز پشتیبانی می‌کند و با نصب این برنامه می‌توانید از طریق موبایل تلویزیون خود را کنترل کنید. این تلویزیون در اندازه‌های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود می‌باشد. 

C2

تلویزیون ال جی C2

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.2
بازی های ویدیویی: 9.3 فیلم اچ دی آر : 8.6
نمایش تلویزیون : 8.6
ورزش : 8.9
بازی اچ دی آر : 9.0
مانیتور : 9.5

تلویزیون گیمینگ 120 هرتز ال جی C2 یکی از بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2022 است. تلویزیون C2 دارای صفحه نمایش OLED و کیفیت تصویر 4K است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در این تلویزیون نسبت به مدل قبلی شرکت ال جی استفاده از پنل WRGB بوده ، در این نوع پنل‌ها هم زاویه دید به شکل بسیار عالی ارتقا یافته است و هم با استفاده از فناوری اولد نسبت کنتراست نیز در بالاترین سطح قرار دارد. ال جی در این محصول از بالاترین سطح تکنولوژِی در ساخت تلویزیون استفاده کرده، این فناوری‌ها شامل جدیدترین تکنولوژِی‌ها برای ارائه بهتر تصاویر کنسول‌های بازی است. صفحه نمایش این محصول دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و به کمک تکنولوژی OLED Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند و به پردازنده نسل پنجم ال جی یعنی α9 Gen5 AI Processor 4K مجهز شده است که به آلفا 9 معروف است.

این تلویزیون در اندزاه های 42 تا 83 اینچ در بازار موجود میباشد. HDMI2.1 از تکنولوژِی‌های فوق‌العاده‌ای است که امکان ارسال تصاویر 120 هرتز را به راحتی برای کاربر فراهم می‌کند و کیفیت بی‌نظیری را با جزئیات بسیار بالایی برای کاربر به نمایش می‌گذارد و این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از کیفیت تصویر 4K@120Hz است. گذشته از این با وجود قابلیت‌هایی هم چون نرخ‌ نوسازی متغیر در هنگام پخش هر صحنه‌ای شما بالاترین حد از کیفیت تصویر را بیننده هستید. همچنین ال جی در C2 از توان صوتی مطلوبی با قدرت 40 وات صدا پشتیبانی کرده که در نوع خودش بی‌نظیر است. همچنین درگاه‌ها و رابط‌های متنوعی نیز مانند مدل گذشته آن یعنی C1 در C2 نیز وجود دارد و ارتباط و اتصال تلویزیون را با سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده است.

A80L

تلویزیون سونی A80L

امتیاز کلی: 8.8 امتیاز فیلم: 9.2
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر: 8.9
نمایش تلویزیون: 8.5
ورزش: 8.6
بازی اچ دی آر: 8.9
مانیتور: 9.0

تلویزیون سونی A80L یکی از تلویزیون های 2023 سونی محسوب می شود. سونی تلویزیون های 2023 خود را با پسوند L معرفی و روانه بازار کرده است، به همین دلیل ممکن است تلویزیون سونی A80L را در بازار با عنوان تلویزیون سری L سونی نیز معرفی کنند. همچنین این تلویزیون جزو تلویزیون های براویا (BRAVIA) سونی نیز محسوب می شود و به این اسم در بازار شناخته می شود. تلویزیون A80L ارزان ترین تلویزیون اولد گیمینگ 4K با سرعت 120 هرتز سونی در سال 2023 محسوب می شود. این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و همچنین گیمینگ کاملا مناسب است. این تلویزیون مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون سونی A80K است که در سال گذشته معرفی شده بود. همچنین دارای صفحه نمایش اولد و کیفیت تصویر 4K HDR می باشد.

 این تلویزیون دارای پنل WRGB است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می شوند. سونی با استفاده از تکنولوژی XR OLED Contrast Pro پیکسل های صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. این محصول دارای تکنولوژی XR OLED Motion است و به کمک آن صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری تصاویر تا حد زیادی جلوگیری می کند. تلویزیون 4K سونی A80L به پردازشگر قدرتمند و اختصاصی سوتی یعنی Cognitive Processor XR مجهز است. این پردازشگر وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و این کار را مانند مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

A80K

 تلویزیون سونی A80K

امتیاز کلی : 8.9 امتیاز فیلم : 9.3
بازی های ویدیویی: 9.1 فیلم اچ دی آر : 8.7
نمایش تلویزیون : 8.4
ورزش : 8.7
بازی اچ دی آر : 8.9
مانیتور :9.3

تلویزیون سونی A80K یکی از ارزان ترین تلویزیون های اولد گیمینگ 120 هرتز سونی در سال 2022 محسوب می شود. تلویزیون A80K برای تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم کاملا مناسب است. تلویزیون فورکی سونی 77A80K مجهز به جدید ترین و قدرتمند ترین پردازنده سونی تا به امروز یعنی پردازنده Cognitive Processor XR است. این پردازنده وظیفه پردازش تصویر و صدا را به عهده دارد و اینکار را مشابه مغز انسان انجام می دهد. این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر فورکی نمایش می دهد.. این تلویزیون اولد 120 دارای ویژگی‌های گیم فوق‌العاده‌ای مانند HDMI2.1 بوده و در کنار آن از قابلیت نرخ نوسازی VRR نیز برخوردار است. این در حالی است که این تلویزیون قیمت بسیار مطلوب‌تری نسبت به مدل‌های A90K و A95K دارد و می‌تواند عملکرد مشابهی را نیز در اختیار کاربر قرار دهد، که اختلاف چندانی با این دو مدل ندارد. سونی در A80K از درگاه‌های متعددی برای ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌‌ها مانند کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش پشتیبانی کرده است. گذشته از این‌ها شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید که نسخه یازدهم آن است حجم وسیعی از برنامه‌ها و دسترسی به انواع بازی‌های سرگرم کننده در گوگل پلی را دشته باشید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از جدیدترین نسخه وایفای ارتباط سریع اینترنت را تجربه کنید.

همچنین سونی با استفاده از پردازنده قدرتمند Cognitive XR امکان پردازش با تأخیر ورودی بسیار پایین را فراهم کرده است، که می‌تواند به خوبی برنامه‌های موجود در تلویزیون را برای کاربر به اجرا در آورد. گذشته از این‌ها سونی با استفاده از پنل فوق‌العاده WRGB در این تلویزیون هم زاویه دید وسیعی در اختیار کاربر قرار داده که آن را برای نمایش گروهی و دسته جمعی مطلوب نموده و هم این که نسبت کنتراست را نیز به شکل بی‌نظیری ارتقا داده که می‌تواند در محیط‌های تاریک روشنایی فوق‌العاده‌ای را نشان دهد، و همین موجب شده تا بازتاب بی‌نظیری را نیز در برابر نور خورشید از خود ارائه دهد. 


بهترین تلویزیون 75 اینچ

تلویزیون‌های ۷۵ اینچ دارای ارتفاع ۹۳.۵ سانتی‌متری و پهنای ۱۶۶.۱ سانتی‌متری هستند که به طور معمول از قابلیت‌هایی نظیر VRR ،ALLM و سرعت رفرش 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. جدا از کیفیت تصویر، چون این تلویزیون‌ها سایز بزرگی دارند حتما به قدرت صوتی آن‌ها در حین خرید هم دقت کنید تا در بهترین حالت ممکن به تماشای محتواهای تصویری بپردازید. این تلویزیون ها با توجه به سایز بزرگی که دارند، دارای وزن زیادی نیز می باشند که باید هنگام نصب تلویزیون به دیوار این نکته را در نظر داشته باشیم. اما در صورتی که می خواهید از میز تلویزیون استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که از یک میز حداقل 40 سانت بزرگتر از تلویزیون استفاده کنید. تعداد زیادی تلویزیون سایز 75 اینچ در بازار موجود است که ما در این مطلب بهترین‌های سایز 75 اینچ را آورده ایم و به معرفی هر کدام از این محصولات می پردازیم تا شما با ویژگی‌ها و امکانات این تلویزیون ها بیشتر آشنا شوید.

QN95B

تلویزیون سامسونگ QN95B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.8

نمایش تلویزیون: 8.5

ورزش: 8.4

بازی های ویدیویی: 8.9

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.8

مانیتور: 8.6

QN95B یکی از  بالاترین مدل های تلویزیون LED 4k سامسونگ است. این مدل از از سری 9 تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ در سال 2022 است که فناوری رنگ کوانتومی را با نور پس‌زمینه LED مینی ترکیب می‌کند و اجازه می‌دهد تا سطوح روشنایی بالاتر و کنترل دقیق‌تری بر مناطق کم‌ نور محلی داشته باشد. این محصول کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای حرفه ای فیلم و سریال، برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. تلویزیون مذکور دارای پنل VA است که کنتراست تصویر بسیار خوبی دارد و به دلیل برخورداری از حداکثر روشنایی تصویر بالا، علاوه بر محیط های کم نور برای استفاده در محیط های پر نور نیز گزینه فوق العاده ای است. QN95B با مونتاژ کشور مصر وارد ایران می شود. در این تلویزیون از سیستم عامل تایزن استفاده شده و تمام پلتفرم‌های اصلی پخش محتوا وجود دارند و درست اجرا می شوند، و تلویزیون مجموعه‌ای از ویژگی‌های مرتبط با بازی نسل بعدی را در خود جای داده است. همچنین دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی مناسب می باشد. QN95B دارای قدرت خروجی صدا 70 وات و رفرش ریت 120هرتز است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

این محصول رقیبی جدی برای برندهای دیگر همچون سونی و ال جی است. تلویزیون سونی A90K و تلویزیون ال جی G2 تا حدی می­توانند رقیب این محصول سامسونگ باشند. تلویزیون QN95B Neo QLED سامسونگ مانند یک تجهیزات درجه یک به نظر می رسد با قاب های هموار و بدنه نازک که عرض آن کمتر از 1 اینچ است. اگر بودجه کمتری دارید و طراحی تلویزیون اهمیت کمتری برایتان دارد پیشنهاد می کنیم تا به سراغ تلویزیون سامسونگ QN90B بروید که برای استفاده معمولی، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد. اگر به دنبال تلویزیون بهتری هستید که علاوه بر استفاده خانگی و تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای، کیفیت تصویر 8K داشته باشد می بایست به سراغ تلویزیون سامسونگ QN700B بروید.

QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90B

امتیاز کلی: 8.7

امتیاز فیلم: 8.7

نمایش تلویزیون: 8.6

ورزش: 8.6

بازی های ویدیویی: 8.7

فیلم اچ دی آر: 8.7

بازی اچ دی آر: 8.7

مانیتور: 8.9

در میان شرکت‌های تلویزیونی، سامسونگ به‌طور شگرفی در ارائه اندازه‌های مختلف برای همه خانواده‌های مجموعه‌هایش عالی کار کرده است. این موضوع در مورد خط QN90B که در اندازه های 43 ، 50 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ عرضه می شود نیز صادق است. سامسونگ QN90B QLED یک تلویزیون رده بالا است که جزو تلویزیون های سری 9 سامسونگ محسوب می شود برای استفاده روزمره، تماشای حرفه ای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای کاملا مناسب است. مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن  OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی ­ها را ارائه می دهد. این تلویزیون صفحه نمایش 10 بیتی با قابلیت تولید و نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف دارد و می تواند تصاویر را با رنگ های واقعی و جذاب تری به بیننده نشان دهد. QN90B برای اتصال به کنسول های نسل نهم یا حتی کامپیوتر های گیمینگ نیز کاملا مناسب است. این محصول با مونتاژ کشور مصر، اسلواکی و مجارستان وارد کشور ما می شود. دارای قابلیت اتصال به گوشی، پخش آهنگ با بلوتوث و دانلود برنامه های مختلف و نصب آنها و حافظه داخلی می باشد. QN90B دارای قدرت خروجی صدا 60 وات است و 4 عدد پورت HDMI 2.1 می باشد. تلویزیون QN95B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2) ، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد.  به جرات می‌توان گفت این تلویزیون در سطح یک پرچم‌دار این کمپانی به حساب می‌آید. سامسونگ در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های کاربری بسیار زیادی بهره گرفته است که شامل چهار درگاه HDMI است که در میان آن‌ها نیز از ورژن جدید آن یعنی HDMI2.1 استفاده شده تا عملکرد فوق‌العاده بهتری نسبت به مدل های پایین‌تر داشته باشد. همچنین این تلویزیون با توجه به این که در آن‌ها از درگاه ارتباطی HDMI2.1 استفاده شده دارای رفرش‌ریت 120 هرتز هستند.

این محصول توانایی تولید و نمایش طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد و رنگ ها را به صورت دقیق و واقعی به بیننده نشان می ­دهد. سامسونگ تمرکز فزاینده‌ای را بر ارتقاء تجربه سینمایی در این تلویزیون گذاشته است و با اطمینان یکی از لوکس‌ترین محصولاتی است که می‌توانید به منزل خود ببرید، QN90B  است.  در صورتی که قصد خرید تلویزیونی با کیفیت تصویر و طراحی بهتر را دارید که علاوه بر استفاده خانگی، بازی کردن و تماشای فیلم به صورت حرفه ای برای استفاده به عنوان مانیتور گیمینگ نیز مناسب باشد ما تلویزیون سامسونگ QN95B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر می خواهید کمتر هزینه کنید بهتر است که به سراغ تلویزیون سامسونگ QN85B بروید که برای استفاده روزمره، تماشای فیلم و بازی کردن به صورت حرفه ای مناسب است اما به نسبت کیفیت تصویر پایین تری دارد.

X95K

تلویزیون سونی X95K

امتیاز کلی : 8.3 امتیاز فیلم :8.4
بازی های ویدیویی: 8.6 فیلم اچ دی آر : 8.3
نمایش تلویزیون : 8.3
ورزش :8.1
بازی اچ دی آر : 8.5
مانیتور :8.3

تلویزیون سونی X95K  برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم و سریال و همچنین استفاده روزمره کاملا مناسب است. تلویزیون سونی X95K در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X95J است.از تلویزیون‌های فوق‌العاده سری BRAVIA بوده که پرچمدار سال 2022 شرکت سونی است، در این محصول سونی از جدیدترین امکانات و قابلیت‌های موجود در سال 2022 پشتبانی کرده که می‌تواند استفاده از آن برای هر کاربری جذاب باشد. سونی در این تلویزیون از جدیدترین نسخه رابط کاربری Google TV یعنی نسل یازدهم آن پشتیبانی کرده که در میان سیستم عامل‌ها از بالاترین تنوع برنامه‌ای برخوردار است. همچنین در این تلویزیون صفحه نمایشی از نوع Mini LED به کار گرفته شده که دارای کیفیت فوق‌العاده بالایی در نمایش تصاویر است. در نظر داشته باشید که فناوری Mini LED از فناوری‌های جدید کمپانی سامسونگ است که هم وضوح بیشتر و هم نسبت کنتراست بالاتری را برای کاربر ارائه می‌دهد. البته سونی با استفاده از پنل VA نیز در این تلویزیون کنتراست را به حد بی‌نهایت رسانده که در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آید و شما می‌توانید با استفاده از آن در تاریکی تلویزیون را در بهترین حالت بیننده باشید. 

سونی برای کنترل نور پس زمینه این تلویزیون از تکنولوژی منحصر به فردی به نام XR Backlight Master Drive استفاده می کند. این تکنولوژی به کمک تکنولوژی Local Dimming پیشرفته نور پس زمینه صفحه نمایش Mini LED این تلویزیون را کنترل کرده و به صورت دقیق کنتراست تصاویر را تنظیم می کند.

همچنین سونی در این تلویزیون از قابلیت‌های گیمینگ مانند نرخ‌نوسازی متغیر (VRR) استفاده کرده است که در هنگام حرکت صحنه‌های سریع در پخش فیلم رفرش‌ریت را در بالاترین حد ممکن نگهداری کند. در کنار این‌ها سونی در تلویزیون مدل X95K از درگاه‌های HDMI 2.1 استفاده به عمل آورده و باید بدانید که بالاترین سرعت نوخ نوسازی در این تلویزیون برای کیفیت تصویر 4K در بهترین حالت 120 هرتز است. همچنین سونی در این تلویزیون از درگاه‌ها و رابط‌های بسیار متنوعی پشتیبانی کرده است تا سایر دستگاه‌های پخش و کنسول‌های بازی به راحتی به تلویزیون متصل شوند و شما از آن استفاده کنید. 

QNED96

تلویزیون ال جی QNED96

تلویزیون ال جی QNED96

امتیاز کلی : 7.8 امتیاز فیلم : 7.5
بازی های ویدیویی: 8.0 فیلم اچ دی آر : 7.4
نمایش تلویزیون : 8.0
ورزش : 7.9
بازی اچ دی آر : 8.1
مانیتور : 8.5

از سری تلویزیون های 2022 ال جی تلویزیون QNED96 می باشد که دارای کیفیت تصویر 8K است. برای استفاده روزمره و تماشای حرفه ای فیلم و سریال در محیط روشن انتخاب بسیار مناسبی است. ال جی این تلویزیون را به قابلیت Hotel Mode مجهز کرده و امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید از آن به عنوان یک تلویزیون تجاری در هتل ها نیز استفاده کنید. این تلویزیون از تکنولوژی های پیشرفته ای برای افزایش کیفیت تصویر استفاده کرده است. فناوری 8K Upscaler در کنار تکنولوژی AI Upscaling Gen2، نویز تصویر را کاهش می دهد و با افزایش رزولوشن محتوای ورودی، باعث می شود همه چیز را با کیفیتی نزدیک به کیفیت تصویر 8K مشاهده کنید. این تلویزیون به تکنولوژی Text Upscaling نیز مجهز است تا بتوانید متن های موجود در تصویر را شفاف تر و واضح تر ببینید. این محصول با وجود اینکه به 4 پورت HDMI 2.1 مجهز است، اما رفرش ریت 60 هرتز دارد و از تکنولوژی VRR نیز پشتیبانی نمی کند. به این ترتیب تلویزیون فوق امکان پخش محتوای 8K و 4K با سرعت 60 هرتز را دارد.

تلویزیون فوق دارای پنل IPS است. پنل های IPS بطور ذاتی زاویه دید بیشتری نسبت به پنل های VA دارند، اما نمی توانند رنگ مشکی را با عمق رنگ خوبی ارائه دهند که تلویزیون فوق نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل می توان گفت تلویزیون مذکور برای تماشای فیلم و سریال در محیط تاریک زیاد مناسب نیست ولی عملکرد قابل قبولی در محیط روشن دارد و کیفیت تصویر نسبتا خوبی را ارائه می دهد. تلویزیون ال جی QNED96 به 2 بلندگوی 10 وات و 2 ووفر 10 وات مجهز است که در کنار هم قدرت خروجی صدای 40 وات دارند. این تلویزیون دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله است و صدای بیس نسبتا خوبی دارد. همچنین این محصول از Internet of Things (IoT) یا اینترنت اشیاء پشتیبانی می کند و شما از طریق داشبورد هوشمند تلویزیون یعنی Home Dashboard می توانید خانه هوشمند خود را کنترل نمایید. تلویزیون مذکور از طراحی 3 Sided Cinema Screen برخوردار است و حاشیه سه طرف آن باریک تر می باشد تا تمرکز بیشتری روی محتوای در حال پخش داشته باشید. پایه رومیزی از نوع وسط و هلالی به همراه این محصول عرضه می شود که توسط پیچ به تلویزیون متصل می شود. 

QN85B

تلویزیون سامسونگ QN85B

امتیاز کلی: 8.2

امتیاز فیلم: 8.3

نمایش تلویزیون: 8.2

ورزش: 8.1

بازی های ویدیویی: 8.4

فیلم اچ دی آر: 8.1

بازی اچ دی آر: 8.4

مانیتور: 8.7

سامسونگ QN85B QLED یک تلویزیون رده بالا است که در سری 8 و سال 2022 عرضه شده و جانشین QN85A QLED سامسونگ است و بین Samsung Q80B QLED و Samsung QN90B QLED قرار می گیرد. در حال حاضر این تلویزیون با مونتاژ کشور مصر و در سایزهای 55 ، 65 ، 75 و 85 وارد بازار ایران شده و موجود می باشد. تلویزیون QN85B علاوه بر استفاده روزمره و معمولی، برای تماشای حرفه ای فیلم و همچنین گیمینگ و بازی کردن حرفه ای مناسب می باشد و می توانید با اتصال کنسول بازی نسل نهم خود، به بازی کردن با آن بپردازید. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و به لطف تکنولوژی Auto Motion Plus صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد. علاوه بر آن، وجود تکنولوژی جدید LED Clear Motion به این تلویزیون امکان تنظیم نور پس زمینه را می دهد تا در حین نمایش صحنه های سریع، تصاویر روان و بدون تاری نمایش داده شوند. این محصول به کمک پردازشگر حرفه ای خود و تکنولوژی AI Upscale نویز تصاویر با کیفیت پایین تر را حذف می کند و رزولوشن آن را افزایش می دهد تا همه چیز در حد کیفیت تصویر 4k نمایش داده شود. این محصول نیز مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، از رابط هوشمند اختصاصی تایزن OS سامسونگ استفاده می کند که مجموعه وسیعی از برنامه ها و بازی های پخش جریانی را ارائه می دهد. دارای قدرت خروجی صدا 60 وات و 4 عدد پورت HDMI 2.1 نیز می باشد.

 سامسونگ در این تلویزیون برای بالا برد کنتراست تصویر در محیط‌های تاریک از پنل VA پشتیبانی کرده، این پنل هر چند از نظر زاویه دید عملکرد ضعیف‌ترین نسبت به سایر پنل‌ها دارد اما با وجود صفحه نمایش نسل جدید در آن کمبود موجود را تا حدود زیادی رفع کرده، و تلویزیون برای نمایش‌های گروهی هم می‌تواند عملکرد مطلوبی در اختیار کاربر قرار دهد. کیفیت ساخت این محصول نیز چشمگیر است و دارای قاب و پایه فلزی نقره ای درخشان و وزن کافی برای نشان دادن سطح داخلی با کیفیت فراوان می باشد. این کیفیت ساخت همچنین به این معنی می باشد که تلویزیون با کوچکترین حرکت دست کودک واژگون نمی شود.

Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60B

امتیاز کلی: 7.8 امتیاز فیلم: 8.6
نمایش تلویزیون: 7.6 ورزش: 7.0
بازی های ویدیویی: 7.9 فیلم اچ دی آر: 8.1
بازی اچ دی آر: 7.9 مانیتور: 7.0

تلویزیون سامسونگ Q60B QLED یکی از تلویزیون های سامسونگ در سری 6 سال 2022  است. این تلویزیون برای استفاده روزمره و تماشای فیلم به صورت حرفه ای گزینه مناسبی است. تلویزیون Q60B در واقع ارزان ترین تلویزیون 4K سامسونگ با صفحه نمایش QLED در سال 2022 محسوب می شود که با مونتاژ کشور مصر و مجارستان وارد کشور شده و در سایزهای 43 ، 55 ، 65 ، 75 و 85 اینچ موجود می باشد. این تلویزیون مجهز به پنل VA و رفرش ریت 60 هرتز است. تلویزیون مذکور دارای صفحه نمایش QLED با نور پس زمینه Edge LED است. از  پهنای باند HDMI 2.1 یا نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می کند که اکثر مدل های QLED رده بالاتر از آن برخوردار هستند. با این حال، همچنان با پلتفرم هوشمند تایزن همراه است که استفاده از آن آسان است و تعداد زیادی برنامه برای دانلود در دسترس قرار داده است. همچنین این تلویزیون از فرمت های HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، دارای قدرت خروجی صدا 20 وات است، مناسب کنسول بازی نسل هشتم می باشد و دارای 3 عدد پورت HDMI 2.0 می باشد. تلویزیون Q60B دارای گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)، گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2) و گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C) نیز می باشد. 

تلویزیون Q60B برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی یا ورزش‌ها در اتاق‌های پرنور خوب است، زیرا دارای حداکثر روشنایی و کنترل انعکاس مناسب است و به دلیل عملکرد عالی در اتاق تاریک، برای بازی یا تماشای محتوای HDR مناسب است. این تلویزیون پایین تر از مدل Q70B QLED سامسونگ قرار دارد و جایگزین Q60A QLED سامسونگ از سال 2021 شده است. در صورتی که بودجه بیشتری دارید و علاوه بر استفاده معمولی و تماشای فیلم به دنبال تلویزیونی مناسب کنسول بازی نسل نهم هستید، ما تلویزیون سامسونگ Q70B را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر به دنبال تلویزیون ارزان قیمت تری هستید، می بایست به سراغ تلویزیون BU8500 بروید.

 

بهترین تلویزیون 75 و 77 اینچ متعلق به کدام برند است؟ 

تلویزیون 75 و 77 اینچبرندهای سونی، سامسونگ و ال جی جزو بهترین برند جهان محسوب می‌شوند و هر سه برند طرفداران خاص خود را دارند. ما نیز در این مطلب با بررسی تمامی تلویزیون‌‌های 75 و 77 اینچ موجود در بازار بر اساس قابلیت و امکانات آن‌ها در زمینه‌های مختلف به ترتیب قرار داده‌ایم. تا کاربر همه جوانب را مورد بررسی قرار دهد و بهترین مدل را بسته به نیاز و بودجه خود انتخاب کند. که اگر هر کدام از مدل‌های بالا را انتخاب کنید تا سالیان سال می‌توانند با بهترین کارایی و عملکرد در خدمت شما باشند.

چنانچه کیفیت تصویر از مهم‌ترین فاکتورهای شما برای خرید خواهد بود QN95B و QN90B می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای خرید باشند در غیر اینصورت کیولدهای سامسونگ می‌توانند در لیست انتخابی شما قرار بگیرد. البته اگر دسترسی به برنامه‌های هوشمند برای شما حائز اهمیت است، سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌های سونی از طیف گسترده‌تری نسبت به ال جی و سامسونگ برخوردار هستند که کاربر می‌تواند ساعت‌های طولانی با مطالب مورد علاقه‌ی خود سرگرم باشد. برای مثال تلویزیون X95K از هر نظر شگفت انگیز و فوق العاده است. همچنین از جمله تلویزیون های سونی که در سال 2023 عرضه شده اند و جزو جدیدترین مدل ها است، تلویزیون A80L می باشد که این تلویزیون نیز در سایز 77 اینچ موجود است و دارای امکانات بسیار زیادی است.  تلویزیون های 2022 ال جی نیز در سایز 75 و 77 اینچ گزینه های مناسب برای خرید می باشد. در نهایت بسته به نیاز و استفاده هر کس این گزینه ها می توانند متفاوت باشند. شما عزیزان می توانید جهت مشاوره بیشتر و خرید هر کدام از محصولات بالا با کارشناسان ما در فروشگاه سلام بابا تماس بگیرید. همچنین اگر علاقه‌مند به خرید تلویزیون با ابعاد کوچکتر و کیفیت بالاتر با میزان بودجه از قبل تعیین شده هستید پیشنهاد می‌کنم حتما به مطلب بهترین تلویزیون 65 اینچ سری بزنید.

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *