ویژگی های یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید چه ویژگی هایی دارد؟

یخچال ساید بای ساید چه ویژگی هایی دارد؟

بیشتر افراد فقط و فقط برای زیبایی آشپزخانه‌ خود به سراغ یخچال‌های ساید بای ساید می‌روند. ولی آیا فقط زیبایی معیار مناسبی برای انتخاب یخچال است؟ آیا این یخچال‌ها ویژگی‌های خوبی نسبت به یخچال‌های معمولی دارند؟ و آیا آن‌ها ارزش پرداخت این هزینه زیاد را دارند؟ در این مطلب می‌خواهیم به این مورد بپردازیم که یخچال ساید بای ساید چه ویژگی هایی دارد؟ پس تا انتها با ما همراه باشید.

یخچال ساید بای ساید

بیشتر افراد برای آنکه آشپزخانه زیباتری داشته باشند، سراغ ساید بای سایدها میروند ولی بسیاری دیگر به این علت که به  یخچال‌های بزرگ نیاز دارند و در عین حال فضای کافی برای چنین یخچالی ندارند، ساید بای ساید را انتخاب می‌کنند. اگر ظاهر، فیزیک و زیبایی ساید باید ساید را میخواهید باید بدانید که تفاوت عمده انواع  یخچال‌های ساید بای ساید با نوع معمولی آن در ظاهر، قیمت و ویژگی‌های فیزیکی است. این یخچال‌ها نسبت به مدل‌های عادی خیلی زیباتر هستند و در کل نمای ظاهری آشپزخانه را تغییر می‌دهند و همچنین در آن واحد نیاز شما را به یخچال و فریزر برطرف می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم برای داشتن خریدی بهتر مطلب راهنمای خرید یخچال فریزر را بخوانید.

هنگام خرید یخچال به موارد زیر توجه کنید

  • هنگام خرید یخچال‌، توجه به ظرفیت و میزان مصرف برق آن بسیار با اهمیت است.
  • هر چه تعداد افراد خانواده بیشتر باشد، یخچال نیز باید بزرگتر باشد.
  • همچنین هنگام خرید یخچال باید به نشان استاندارد و موارد ایمنی توجه کنید .
  •  محلی که می‌خواهید یخچال را در آنجا قرار بدهید نیز مهم می‌باشد تا بدانید یخچال مورد نظرتان چه اندازه‌ای باید داشته باشد.
  • باز و بسته کردن درب یخچال باعث استهلاک، فعالیت بیشتر موتور و نیز مصرف برق بیشتر می‌شود و بهتر است از یخچال‌هایی استفاده کنید که روی در آن‌ها آبسرد کن و یخساز وجود دارد.

وقتی تصمیم به خرید یخچال می‌گیرید، حتما عواملی چون ظرفیت مورد نیاز و هزینه‌ای را که می‌توانید بپردازید را در نظر بگیرید. چونکه تنوع محصولات در بازار میتواند به سادگی شما را دچار سردرگمی کند. ابتدا توجه کنید که ظرفیت مورد نیازتان چقدر می‌باشد؟ به طور متوسط، یک خانواده دو نفره به 160 تا 200 لیتر ظرفیت احتیاج دارد. به ازای هر نفر اضافه هم باید 20 لیتر دیگر در نظر گرفته شود. ظرفیت یخچال به عادات خرید و نوع تغذیه شما هم بستگی دارد. اگر بیشتر سبزیجات مصرف می‌کنید، یخچال بزرگتری بخرید. چنانچه هفته‌ای یک بار به خرید می‌روید نیز ظرفیت بیشتری را در نظر بگیرید. مصرف انرژی هم یکی از نکات مهم در انتخاب مدل مورد نظر است. مدل‌هایی که فریزر آن‌ها در قسمت بالا قرار گرفته عموماً بین 7 تا 13 درصد مصرف انرژی کمتری دارند و مدل‌هایی که ذوب برفک اتوماتیک ندارند( defrost) هم حدود نصف یخچال‌های مجهز به این سیستم انرژی مصرف می‌کنند. از نظر مصرف انرژی، یخچال فریزر های 16 تا 20 فوت اقتصادی‌تر هستند و واضح است که هر قدر اندازه یخچال بزرگتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بیشتر است. البته خرید یخچال فریزر کوچکتر نیز موجب می‌شود تعداد دفعات مراجعه شما به سوپر مارکت بیشتر شود.

هر سه یا چهار هفته یکبار یخچال را از برق در بیاورید. زیر آن را جارو برقی بکشید و داخلش را با جوش شیرین و آب سرد تمیز کنید تا بوی ماندگی نگیرد. داخل یخچال فریزر غذای داغ قرار ندهید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که برق آن همیشه نوسان دارد، برای یخچال فریزرهای اروپایی و آمریکائی حتما ترانس 2 کیلو وات بخرید. بیشتر یخچال فریزرهای جدید سیستم برفک آب کن اتوماتیک دارند، به طوری که خود یخچال بدون دخالت شما و در زمان لازم برفک‌ها را آب می‌کند. به این ترتیب مصرف انرژی کاهش می‌یابد. به این ترتیب خرید یک ساید بای ساید انتخاب خوبی خواهد بود.

جواب سوال بهترین برند کدام است؟

پاسخ به این سوال را نمیتوان در یک جمله یا سطر داد که کدام برند بهتر است. بهترین روش انتخاب این است که شما نیازهای خود را از یک ساید بای ساید تعین کنید و با بررسی تمامی موارد می‌توان به بهترین انتخاب رسید. برای مثال اگر شما به بار نیاز دارید، در یخچال‌های رده پایین سامسونگ بار بسیار کوچک و محدودی وجود دارد یا اگر شما به سیستم بوگیر نیاز دارید در سایدهای ال جی از تکنولوژی Hygiene Fresh در یخچال‌های رده بالا ال جی استفاده شده است.

ویژگی های یک یخچال ساید بای ساید خوب 

ویژگی‌های یخچال ساید بای ساید خوبسیستم خنک کنندگی 

یخچال‌های قدیمی دارای سیستم خنک کنندگی بودند که به موتور یخچال فشار زیادی وارد می‌کرد و بازده نسبتا کمی هم داشتند اما از ۷ سال پیش، مدل‌هایی با دو سیستم خنک کنندگی جداگانه با قابلیت تنظیم دما به بازار وارد شد. این مدل‌ها با اینکه نسبت به بقیه یخچال‌ها کمی مصرف برق را بالاتر می‌برند، کارکردی کاملا بهینه دارند و باعث طول عمر بیشتر موتور می‌شوند. مدل‌های جدیدتر که از ۲ یا ۳ سال پیش به بازار عرضه شدند هم محفظه صفر درجه دارند که قابلیت تنظیم جداگانه دارد و برای نگهداری طولانی‌تر و بهتر مواد غذایی حساس مناسب‌تر است .

تعداد درب‌های یخچال 

همانطور که در انواع مدل‌های ساید بای ساید دیدید برخی مدل‌ها بیش از ۲ درب دارند و در مدل‌های جدید تا ۴ درب نیز تعبیه شده است. این مورد برای استفاده راحت‌تر از مواد غذایی است برای مثال طراحی یخچال به گونه‌ای است که مواد غذایی یا بطری‌هایی که مدام با آن‌ها سر و کار دارید نزدیک‌تر و در دسترسی راحت‌تری قرار گیرند. البته این مورد به زیبایی یخچال نیز کمک می‌کند. توصیه ما به شما این است که اگر خانواده پر جمعیتی هستید یا کودکانتان مدام به سراغ یخچال می‌روند ساید بای سایدی را تهیه کنید که مجهز به بار خانگی باشد.

ظرفیت داخلی:

 فضای داخلی ساید بای سایدها با تصویری که شما از یخچال‌های معمولی دارید کمی متفاوت است. مثلا محفظه مخصوص شیشه در برخی مدل‌ها قابلیت تغییر دارد و متنوع است در عین حال بخشی از فضای داخلی را اشغال می‌کند. در هنگام خرید یخچال مقدار فضای داخلی را که در اختیار دارید در نظر بگیرید.

اجزای یخچال ساید بای ساید:

ساید بای سایدهایی که برای هر درب یک دستگیره سرتاسری برای باز و بسته کردن دارند در استفاده به شما راحتی بیشتری را می‌دهند. لاستیک‌هایی که دور تا دور درب‌های ساید بای ساید وجود دارد، از جمله اقلامی است که زودتر سایر اجزای ساید بای ساید نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، پس هنگام خرید به آن توجه کنید.

رنگ و ظاهر یخچال :

طراحی یخچال ساید بای سایدمعمولا ساید بای سایدها در سه رنگ سفید، استیل و تیتانیوم ارائه می‌شوند. البته برخی برندها از مدل‌های فانتزی نیز استفاده می‌کنند اما توصیه ما به شما انتخاب مدل‌های ساده‌تره و به جای آن، توجه خود را به جنس روکش و ضد ضربه یا ضد خش بودن سطح خارجی معطوف کنید. اگر به دنبال مدل‌های لوکس و همگام با آخرین تکنولوژی هستید، می‌توانید مدل‌هایی را خریداری کنید که از ال‌سی‌دی‌های کوچکی بر روی بدنه و بار خانگی یخچال استفاده کرده‌اند.

 یخچال ساید بای ساید مجهز به بار خانگی:

باز و بسته کردن مداوم عمر یخچال را کم می‌کند و به مرور موتور یخچال را مستهلک می‌کند. برای جلوگیری از این موضوع سعی کنید ساید بای سایدهایی را خریداری کنید که مجهز به آبسرد کن و یخساز باشند. یخچال‌هایی که خودشان به طور مستقیم ورودی شیر آب دارند و در مواقع نیاز به طور مستقیم آب مورد نیاز خود رو برمی‌دارند برای این مورد آسیب کمتری به موتور یخچال وارد می‌کنند.

مصرف انرژی:

مصرف انرژی در هر وسیله به خصوص یخچال بسیار مهمه در مدل‌های جدید ساید بای ساید برای اینکه به یک موتور فشار زیادی وارد نشود و از طرفی بتواند بهینه‌تر انرژی را مصرف کند از دو موتور به طور همزمان بهره گرفته می‌شود. اگر به عمر موتور ساید بای ساید خود اهمیت می‌دهید پیشنهاد ما به شما خرید ساید بای سایدهای چند موتوره است.

فضای شما چه قدر است؟

حتما قبل از خرید میزان نیاز، ظرفیت و فضایی را که در اختیار دارید را در نظر بگیرید ظرفیت اکثر یخچال‌های ساید بای ساید با تغییر در عمق آن زیاد می‌شود. دقت کنید که ساید بای سایدهای متنوعی در بازار وجود دارد که برخی مدل‌ها از یک برند خاص دارای قیمت‌های مناسبی نیز هستند ولی به تبع آن ظرفیت کمتری را هم دارند.

همچنین بررسی کنید

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور

مقایسه یخچال ساید بای ساید و فرنچ دور

مقایسه یخچال ساید و فرنچ دور اخیراً در بسیاری از آشپزخانه‌ها یخچال‌های فرنچ دور به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *