تلویزیون 2022 ال جی

نگاه اولیه به اولد ال جی A2

تلویزیون ال جی A2

اولد ال جی A2 یکی از تلویزیون‌های جدید عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۲ بوده که به نوعی جزو اقتصادی‌ترین اولدهای ال جی در سال پیش‌رو به حساب می‌آید؛ ال جی تلاش کرده تا با حذف بعضی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدل‌های بالارده نسبت به تولید یک اولد با قیمت تمام شده کمتر بپردازد. از همین رو، A2 می‌تواند برای طیف وسیعی از کاربران که به دنبال پیدا کردن یک تلویزیون اولد با قیمت مناسب در چهار سایز ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی هستند بسیار جذاب باشد. پس از شما دعوت می‌کنم در ادامه با ما همراه باشید تا به ویژگی‌های بیشتری از این اولد ۲۰۲۲ ال جی بپردازیم.

سرگذشت شرکت ال جی

ال جی (LG) یک شرکت کره‌ای است که از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۵ با نام Lucky-Goldstar در حال فعالیت بود. این شرکت چند ملیتی توسط کو این هوی (Koo In-hwoi) تاسیس شد و در ادامه نیز نسل‌های مختلف از خانواده او وظیفه مدیریت آن را برعهده داشته‌اند. شرکت ال جی عموما در زمینه تکنولوژی و خلق دستگاه‌های کاربردی فعالیت می‌کند و یکی از کمپانی‌های نوآور در این زمینه به حساب می‌آید. این کمپانی از اولین تولید کنندگان تجهیزاتی نظیر تلویزیون، یخچال، سیستم‌های تهویه مطبوع، رادیو و ماشین لباسشویی در کره جنوبی بود. ال جی به دلیل توجه کافی به کیفیت نهایی محصولات، به سرعت توانست در بازار آسیا جا باز کرده و به یک برند شناخته شده بدل شود. 

در سال ۱۹۸۲ بود که ال جی اولین کارخانه خارجی خود را در ایالات متحده آمریکا افتتاح کرد. این شرکت، کمپانی سازنده تلویزیونی به نام Zenith را خریداری کرد تا با سرعت بیشتری بتواند برند خود را در آمریکا بر سر زبان‌ها بیندازد. از جمله موفقیت‌های قابل توجه این شرکت، عرضه اولین تلفن همراه دیجیتالی به نام CDMA در سال ۱۹۹۵ است. نهایتا در سال ۲۰۰۵ این کمپانی توانست با تلاش و کوشش فراوان جایی برای خود در لیست ۱۰۰ برند برتر در زمینه لوازم الکترونیکی باز کند. در سال ۲۰۰۹ نیز LG Display به بزرگترین تولید کننده پنل LCD جهان تبدیل شد. ال جی در سال ۲۰۱۰ اولین تلفن موبایل خود را عرضه کرد که مبتنی بر سیستم عامل اندروید بود. این محصولات به سرعت محبوب شدند، اما مدتی قبل این کمپانی اعلام کرد که دیگر قصد ندارد در این حوزه به فعالیت ادامه دهد. اما به هر حال باید بدانید که محصولات خانگی ال جی جزو برترین لوازم موجود در بازار هستند.

تلویزیون 2022 ال جی

همانطور که از تصویر فوق پیداست ال جی در سال ۲۰۲۲ شش مدل از اولدها را در سایزهای مختلف روانه بازار کرده که در این بین 42C2 و 97G2 برای اولین بار تولید شده‌اند. در سمت راست تصویر A2 به چشم می‌خورد که به عنوان پایین رده‌ترین سری از اولدها نقش آفرینی می‌کند و در سمت چپ نیز از مدل G2 به عنوان پرچمدار یاد می‌شود. امسال شاهد تنوع بیشتری از پایه‌های تلویزیون از نظر طراحی و سایز هستیم.

قیمت تلویزیون A2

امسال هم همانند سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه‌ی اولد A2 در چهار سایز  ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی هستیم که انتظار می‌رود این محصولات در بازه قیمتی ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار قرار داشته باشند؛ البته به صورت دقیق‌تر می‌توان گفت 48A2 حدود ۸۰۰ دلار، 55A2 حدود ۱۰۰۰ دلار، 65A2 حدود ۱۴۰۰ دلار و 77A2 نیز حدود ۲۵۰۰ دلار قیمت گذاری خواهند شد. البته برای اظهار نظر قطعی‌تر باید منتظر عرضه جهانی این محصولات بمانیم؛ ناگفته نماند قیمت تمام شده این سری از تلویزیون‌ها در ایران بیشتر خواهد بود.

ویژگی‌های اولد ال جی A2

به صورت کلی می‌توان گفت اولد ال جی A2 دارای کیفیت تصویر 4K با سرعت رفرش ۶۰ هرتزی بوده که در رأس آن پردازنده نسل پنجمی آلفا ۷ قرار گرفته است. البته در این اولد خبری از قابلیت‌هایی نظیر VRR یا HDMI2.1 هم نیست که دلیل این کار به کاهش هزینه‌های تمام شده و در نتیجه عرضه‌ی یک محصول اقتصادی از دسته اولدها به بازار عنوان شده است. با این وجود اگر علاقه زیادی به عرصه گیم ندارید و بیشتر به دنبال یک اولد هستید تا به تماشای فیلم و سریال بپردازید یا از قابلیت‌های گنجانده شده در سیستم عامل webOS آن بهره ببرید تلویزیون ال جی A2 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

تلویزیون ال جی A2 در دسته محصولات اقتصادی این شرکت کره‌ای جای می‌گیرد. به نحوی که با تهیه آن می‌توانید علی‌رغم صرف هزینه‌ای نسبتا کم، امکانات قابل قبولی را به دست آورید. نباید تصور کنید که کم بودن قیمت این محصول به معنا بی‌ارزش بودن و بی‌کیفیت بودن آن است. در عوض ال جی سعی کرده در مدل اولد اقتصادی خود با وجود برچسب قیمتی کم‌اش، کیفیتی خوب را ارائه دهد. کیفیت این دستگاه از خیلی جهات با نمونه‌های گران‌تر قابل قیاس است. اما تفاوت اصلی آن‌ها در وجود تنوع زیادی در قابلیت‌ها و امکانات است.

سیستم عامل webOS 2022

اگر چه برخی از امکانات سیستم عامل webOS در داخل ایران محدود بوده ولی با این وجود هم شما می‌توانید از قابلیت‌های متنوع و گاها شگفت انگیز این پلتفرم لذت ببرید. در سال ۲۰۲۲ هم شاهد تغییراتی در رابط کاربری سیستم عامل webOS هستیم؛ Room to room، Always ready و بهینه‌سازی پیشنهادات محتوایی از طریق شخصی سازی پروفایل‌های کاربران از جمله بارزترین ویژگی‌های افزوده شده به این نسخه webOS است؛ کاربر می‌تواند از طریق قابلیت Room to room محتوای نمایش داده شده را از یک اولد به یک اولد دیگر در یک محیط یا اتاق دیگر در خانه منتقل کند. از طرفی Always ready هم قادر است تا در هنگامی که شما کاری به تلویزیون ندارید به پخش تصاویر هنری، زمان و تاریخ و یا وضعیت آب و هوایی بپردازد. البته ارتقاهایی هم در زمینه فناوری هوش مصنوعی ThinQ و کنترل صوتی تلویزیون اعمال شده که برای راستی آزمایی آن باید منتظر عرضه رسمی و تست میدانی آنها باشیم. شما به واسط این سیستم عامل می‌توانید به سادگی در بستر اینترنت به گشت و گذار بپردازید و از کار کردن با برنامه‌های مختلف لذت ببرند.

سیستم عامل webOS 2022

تصاویری ایده آل به واسطه پردازنده‌ای قدرتمند

اولد ال جی A2 از قابلیت SELF-LIT نیز بهره‌ می‌برد؛ این قابلیت می‌تواند در ارائه بهتر رنگ مشکی و نشان دادن جزئیات تصاویر نقش مهمی را برعهده داشته باشد. در واقع به لطف آن، هر پیکسل عملکردی مستقل دارد و تمام پیکسل‌ها با هم کار نمی‌کنند. در نتیجه نور و روشنایی هر پیکسل به صورت مجزا کنترل می‌شود. همچنین در این محصول زمانی که قرار است رنگ مشکی به نمایش درآید، پیکسل‌های مربوط به آن نقطه خاموش می‌شوند. به همین دلیل هم رنگ‌ها بهتر دیده خواهند شد و جزئیات دقیق‌تر به چشم می‌آیند. 

شما می‌توانید با تلویزیون A2 تجربه‌ی خوبی از دیدن تصاویر با کیفیت 4K و رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل داشته باشید؛ درست است که این محصول قیمت کمتری از مدل B2 دارد، اما برخی از ویژگی‌های آن‌ها مشترک است. یکی از این ویژگی‌ها مجهز بودن به قابلیت HDR بوده، در واقع ویژگی‌های HDR10 و HLG می‌توانند در ارائه تصاویر دقیق‌تر و خوش‌رنگ‌تر نقش مهمی ایفا کنند. به لطف HDR غلظت رنگ‌ها بهتر می‌شود و می‌تواند رنگ‌هایی بسیار طبیعی را در نمایشگرتان مشاهده کنید. تکنولوژی AI Picture نیز به این تلویزیون کمک می‌کند که نویزها را به صفر برساند. 

اما شاید نقطه قوت قابل توجه تلویزیون اولد ال جی A2، پردازشگر Alpha 7 Gen 5 آن باشد. این محصول به لطف این پردازشگر می‌تواند تصاویری خارق‌العاده را برای‌تان به نمایش بگذارد. این پردازنده به فناوری 4K upscaling نیز مجهز است. یعنی می‌تواند تصاویر بی‌کیفیت را به صورت تصاویری با کیفیت بالا به شما ارائه دهد. در حقیقت این تکنولوژی قادر به تشخیص تصاویری با کیفیت پایین است. سپس تلویزیون پس از شناسایی آن تصاویر، آن‌ها را ترمیم کرده و با کیفیت بیشتر به نمایش در می‌آورد.

طراحی زیبا و اصیل

ظاهر یک تلویزیون اهمیت زیادی دارد و حتی برخی از افراد ظاهر را بر امکانات و کیفیت آن ترجیح می‌دهند. از همین رو شرکت‌های سازنده این محصولات باید به این نکته توجه لازم را داشته باشند و بهتر است تلویزیونی را ارائه دهند که در محیط خانه جلوه خوبی داشته باشد و شیک و لاکچری به نظر آید. ال جی به خوبی این موضوع را درک کرده است. کافی است نگاهی به ظاهر تلویزیون اولد ال جی A2 بیندازید تا بدانید چرا ما چنین ادعایی داریم. این محصول از نظر ظاهری واقعا چشم‌نواز است و می‌تواند حسابی به منزل شما جلوه خوبی بدهد. 

ظرافت به کار رفته در ساخت این تلویزیون واقعا ستودنی است. سازندگان توانسته‌اند محصولی فوق‌العاده باریک با قطر تنها چند میلی‌متر را راهی بازار کنند. این را از یاد نبرید که تلویزیون A2 یک محصول اقتصادی است. در نتیجه این حد از ظرافت ظاهری و باریک بودن بدنه در تلویزیونی با این برچسب قیمتی واقعا کمتر پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید بهتر باریک بودن این محصول را درک کنید، بهتر است تلفن موبایل‌تان را در کنار آن قرار دهید تا ببینید قطر آن حتی از قطر گوشی همراه‌تان نیز کمتر است. این محصول دارای حاشیه بسیار کمی است و صفحه نمایشی یک دست دارد. کم بودن حاشیه به تمرکز بیشتر روی تصویر کمک زیادی می‌کند. از همین رو در حین تماشای فیلم یا تجربه بازی‌های ویدیویی، حس بهتری به شما القا می‌شود. 

پایه‌های این تلویزیون نیز دو شاخه‌ای هستند و به شکلی قرار گرفته‌اند که بتوانند به خوبی محصول را ثابت نگه دارند. موقعیت آن‌ها درست جایی است که به بهترین شکل بتوانند وزن را تحمل کنند. پایه‌های تلویزیون اولد ال جی A2 علاوه بر مقاوم بودن، از نظر ظاهری نیز جذاب هستند و محصول را به یک کالای لوکس بدل کرده‌اند. قابل ذکر است که تفاوت اصلی این محصول با نمونه‌ی عرضه شده در سال قبل، پنل پشتی آن است. در نسخه جدید، این پنل منظم‌تر است و طراحی بهتری دارد. در مجموع می‌توان گفت که تلویزیون اولد ال جی A2 یک گزینه فوق‌العاده خوب و مقرون به صرفه است. اگر به دنبال یک تلویزیون اولد هستید که برچسب قیمتی خوبی داشته باشد، این محصول می‌تواند گزینه بی‌نظیری برای‌تان باشد. در نتیجه باید آن را حتما مد نظر داشته باشید.

مقایسه تلویزیون A2 با B2

مقابسه و بیان تفاوت‌های دو هم خانواده ال جی در سال ۲۰۲۲ شاید یکی از مواردی باشد که توسط طیف وسیعی از کاربران مورد پرسش واقع شود؛ تفاوت این دو اولد ال جی به مواردی همچون پردازنده، طراحی، سرعت رفرش و قابلیت‎‌هایی نظیر VRR و HDMI2.1 ختم نمی‌شود بلکه میزان روشنایی آنها نیز تا حدی متفاوت است. اولد ال جی B2 برخلاف A2 دارای سرعت رفرش ۱۲۰ هرتزی بوده که به واسطه پشتیبانی از HDMI2.1 می‌تواند قابلیت‌هایی نظیر AMD FreeSync و VRR را در اختیار شما قرار دهد. بنا بر گفته‌ها میزان روشنایی اولد A2 در حدود ۵۰۰ نیت بوده ولی این میزان برای B2 به ۶۰۰ نیت می‌رسد.

اگر علاقمند به بازی با کنسول‌های نسل نهمی PS5 یا Xbox series X هستید بدون شک B2 انتخاب بهتری خواهد بود که در مطلب بررسی تلویزیون ال جی B2 به دلایل آن تا حدودی پرداخته‌ایم؛ با این وجود تلویزیون A2 برای تجربه بازی‌های ویدیویی نیز می‌تواند کاربردی باشد. قابلیت‌هایی نظیر Game Optimizer ،OLED Motion Pro و HGIG از ويژگی‌هایی هستند که در ارائه تجربه‌ای خوب در این زمینه می‌توانند تاثیرگذار باشند. البته قطعا آن را نمی‌توان با تلویزیون‌های گیمینگ حرفه‌ای نظیر C2 قیاس کرد. در کل اگر توانایی تأمین بودجه برای خرید یکی از اولدهای رده‌بالاتر را دارید می‌توانید از A2 صرف نظر کنید ولی اگر بیشترین بودجه شما کفاف A2 را می‌دهد.

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *