مقایسه تلویزیون Q80C با Q70C

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C با Q70C

با توجه به تنوع مدل‌های مختلف تلویزیون، خریداران در انتخاب و مقایسه این مدل‌ها درچار سردرگمی می‌شوند. هر ساله برندهای مختلف نیز مدل‌های جدیدتری را به بازار عرضه می‌کنند و نیاز به یک مقایسه درست برای این مدل‌ها بیشتر احساس می‌شود. از این رو که شرکت سامسونگ نیز مدل‌های جدیدی به بازار عرضه کرده است ما در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C با Q70C بپردازیم. این دو مدل تلویزیون با توجه به قیمت مناسب آن‌ها جزو پرطرفدارین تلویزیون‌های سامسونگ هستند. بنابراین جهت مقایسه این دو مدل تلویزیون تا انتها با ما همراه باشید. 

برند سامسونگ

تلویزیون‌ها جزو اصلی‌ترین وسایل سرگرم کننده در منازل هستند به همین دلیل تولیدکننده‌های زیادی مشغول تولید انواع تلویزیون با ویژگی مختلف هستند. بر همین اساس برند معروف و شناخته شده سامسونگ نیز هر ساله محصولات جدید و با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون‌های سامسونگ از کیفیت تصویر بسیار خوبی با رنگ‌های بسیار اشباع و رنگ سیاه عمیق برخوردار هستند. تأخیر ورودی آن‌ها طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است و با توجه به تأخیر ورودی بسیار کم، انتخاب خوبی برای بازی‌های ویدیویی هستند. فناوری ارتقاء کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها محتوای با کیفیت پایین را تقریباً در حد کیفیت 4k نمایش می‌دهد و سیستم عامل Tizen آنها کاربر پسند است و تعداد زیادی برنامه از طریق فروشگاه آن در دسترس است. شما می توانید جهت مطالعه بیشتر در زمینه تلویزیون های سامسونگ Q80C و Q70B به مطلب بررسی تخصصی Q80C و مطلب بررسی تخصصی Q70C مراجعه کنید.

طراحی و ساخت

طراحی ساخت و مقایسه تلویزیون سامسونگ q80c با q70c

تلویزیون سامسونگ Q80C از زبان طراحی جدید Simple Chamfer در ساخت بدنه استفاده کرده است. بدنه این تلویزیون بسیار باریک و ضخامت آن 4.69 می‌باشد. حاشیه‌های 4 طرف صفحه نمایش این محصول بسیار باریک بوده و دارای طراحی 4 Bezel-less می‌باشد که تمرکز بیننده را بیش از پیش روی محتوای در حال پخش حفظ می‌نماید. همچنین در صورت نصب بر روی دیوار زیبایی بیشتری در دکوراسیون ایجاد می‌کند. رنگ قاب صفحه نمایش این تلویزیون خاکستری می‌باشد اما سامسونگ از آن با رنگ Carbon Silver نیز یاد کرده است. پایه این تلویزیون از نوع وسط و خطی بوده که توسط پیچ به تلویزیون نصب می‌شود. در پشت و همچنین داخل پایه این محصول شیاری برای عبور سیم‌های مربوطه طراحی شده است تا بتوانید نظم و ترتیب بیشتری در فضای پشت تلویزیون ایجاد نمایید. همچنین تلویزیون سامسونگ Q70C دارای زبان طراحی AirSlim است و از نظر زیبایی کاملا باریک و شیک است. ضخامت کلی این تلویزیون تنها 2.57 سانتیمتر است. ضخامت بسیار کم این تلویزیون باعث می‌شود تا برای نصب روی دیوار عالی باشد. حاشیه های 3 طرف صفحه نمایش این تلویزیون نیز بسیار باریک طراحی شده‌اند و به اصطلاح 3 Bezel-less است و زیبایی خاصی به تلویزیون داده و به شما کمک می‌کنند تا روی محتوای در حال پخش تمرکز کرده و از تماشای آن لذت بیشتری ببرید. پایه این تلویزیون به شکل خطی طراحی شده و به نوعی پایه وسط محسوب می شود که توسط پیچ در قسمت میانی تلویزیون نصب می‌شود. در قسمت پشت تلویزیون و پشت پایه، شیارهایی برای عبور کابل در نظر گرفته شده است که می‌توانید کابل‌های متصل به تلویزیون را به کمک آن‌ها مدیریت و مرتب کنید.

کیفیت تصویر

مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ Q80C با Q70Cشرکت سامسونگ، تلویزیون Q80C را به بهترین و قدرتمندترین پردازشگر تصویر تلویزیون‌های خود، یعنی پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor 4K مجهز نموده است. این پردازنده به کمک هوش مصنوعی و 20 شبکه عصبی و ادراکی، تصاویر را به بهترین نحو ممکن پردازش می‌کند. پردازشگر فوق به کمک تکنولوژی AI Upscale و 4K Upscaling با افزایش رزولوشن تصاویر و کاهش نویز آن‌ها همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K به بیننده نمایش می‌دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی HDR10+ Adaptive و HDR10+ Gaming می‌باشد و شما می‌توانید علاوه بر فیلم‌ها در بازی‌ها نیز فرمت HDR10+ را تجربه نمایید. همچنین این مدل تلویزیون به کمک سنسور نور و قابلیت Brightness/Color Detection نور صفحه نمایش را با توجه به میزان نور محیط و سردی و گرمی رنگ‌ها تنظیم کرده تا در شرایط نوری مختلف بهترین کیفیت تصویر را تجربه کنید. همچنین این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد.

تلویزیون سامسونگ Q70C دارای پنل VA می‌باشد که باعث ارائه عمق رنگ مشکی بیشتر و در نتیجه، کنتراست تصویر بهتر می‌شود. سامسونگ برای بهبود زاویه دید این تلویزیون از تکنولوژی Wide Viewing Angle در آن استفاده کرده است. همچنین برای بهبود کنتراست تصویر این تلویزیون از تکنولوژی Dual LED نیز استفاده کرده است که باعث می شود رنگ های سرد و گرم را بهتر نمایش دهد و جزئیات و عمق تصویر بیشتری ایجاد کند. صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است و به کمک تکنولوژی One Billion Color توانایی نمایش حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد. همانطور که عرض کردیم این تلویزیون QLED است و حرف Q اول آن به معنی تکنولوژی Quantum Dot می باشد. صفحه نمایش این تلویزیون 120 هرتزی است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@120Hz را دارد. این تلویزیون مجهز به تکنولوژی LED Clear Motion است و به کمک آن صحنه‌های سریع را واضح‌تر نمایش می‌دهد.

کیفیت صدا

تلویزیون سامسونگ Q80C دارای سیستم صوتی 2.2 کاناله می‌باشد. محصول فوق دارای 2 بلندگوی 10 واتی و 2 ووفر 10 واتی می‌باشد که در مجموع صدای خروجی را با توان صوتی 40 وات در اختیار شما قرار می‌دهد. سامسونگ این تلویزیون را به تکنولوژی صوتی Dolby MS12 5.1ch مجهز نموده است که شامل تکنولوژی‌های Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby AC4 و Dolby Audio می‌باشد و به بهبود کیفیت صدا در این تلویزیون کمک خواهد کرد. با وجود تکنولوژی Dolby Atmos در این محصول شما شاهد صدایی فراگیر و سینمایی حین تماشای برنامه‌های مختلف خواهید بود. تلویزیون سامسونگ Q80C از نسخه جدید تکنولوژی Q-Symphony یعنی نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند. به لطف تکنولوژی Q-Symphony 3.0 شما می‌توانید تلویزیون را به صورت سیمی یا بی‌سیم و از طریق شبکه به ساندبار سازگار متصل کرده تا صدای همزمان و هماهنگی را به صورت همزمان از بلندگوهای تلویزیون و ساندبار بشنوید. 

تلویزیون سامسونگ Q70C مجهز به سیستم صوتی 2 کاناله است و به کمک 2 بلندگوی 10 واتی خود، در مجموع قدرت صدای 20 وات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تلویزیون از تکنولوژی Adaptive Sound+ بهره‌مند است و صداها را با توجه به محتوای در حال پخش و شرایط محیط تنظیم می‌کند تا همیشه بهترین کیفیت صدا را تجربه کنید. این محصول به کمک تکنولوژی Active Voice Amplifier که به AVA نیز معروف است، نویز و سرو صدای محیط را تشخیص داده و با توجه به آن صدای دیالوگ‌ها را تقویت می‌کند تا صدای دیالوگ‌ها حتی در محیط شلوغ نیز به خوبی و واضح به گوش شما برسند. تکنولوژی Dolby Digital Plus، Dolby Audio و Dolby MS12 2ch مهم‌ترین تکنولوژی‌های صوتی بکار رفته در این تلویزیون محسوب می‌شوند و کیفیت صداها را بهبود می‌دهند. 

ورودی‌ها

این دو مدل تلویزیون از نظر ورودی‌ها هیچ تفاوتی با هم ندارند. هر دو مدل دارای 4 پورت ورودی HDMI نسخه 2.1، کانال برگشتی صدای HDMI نوع ARC و eARC  و 2 عدد پورت ورودی USB، پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical)، 2 عدد ورودی آنتن (RF)، نسخه بلوتوث 5.2، پورت شبکه (LAN)، شبکه بی‌سیم (WiFi) و قابلیت Wi-Fi Direct می‌باشند.

قابلیت های هوشمند

مقایسه قابلیت هوشمند تلویزیون سامسونگ Q80C با Q70C

از نظر امکانات و قابلیت‌های هوشمند نیز تلویزیون سامسونگ Q80C و Q70C کاملاً شبیه هم هستند. هر دو دارای سیستم عامل تایزن نسخه 7 هستند و هر دو دارای قابلیت اتصال به موبایل، قابلیت انتقال صدا به موبایل، قابلیت نصب برنامه، ریموت کنترل هوشمند، قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث، دستیار صوتی، جستجوی صوتی و دستورات صوتی هستند. همچنین این دو تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT) و DLNA نیز پشتیبانی می‌کنند. دارای قابلیت ضبط برنامه (PVR)، تله تکست (Teletext) و منوی فارسی نیز می باشند. 

تلویزیون Q70C بخریم یا Q80C؟

در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C با Q70C پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که این دو تلویزیون تفاوت بسیار کمی با هم دارند. از جمله تفاوت‌های آن‌ها در سری می‌باشد که سامسونگ Q80C سری 8 و سامسونگ Q70C سری 7 می‌باشد. همچنین Q80C دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED و Q70C دارای نور پس‌زمینه Edge LED است. پردازشگر تصویر Q80C پردازشگر Neural Quantum Processor 4K است، اما Q70C دارای پردازشگر Quantum Processor 4K می‌باشد. Q80C دارای قدرت خروجی صدا 40 وات با 2.2 کانال صدا است اما Q70C دارای 20 وات قدرت خروجی صدا و 2 کانال صدا است. همچنین از نظر وزن و ابعاد نیز تفاوت‌های جزئی با هم دارند. Q80C زبان طراحی Simple Chamfer را دارد اما Q70C دارای همان زبان طراحی AirSlim است. رنگ قاب صفحه نمایش Q80C خاکستری و رنگ پایه مشکی و خاکستری می‌باشد اما Q70C دارای رنگ قاب و صفحه نمایش و پایه مشکی است. به طور کلی تفاوت‌های کمی میان این دو مدل مشاهده شده است اما می‌توان گفت که مدل Q80C مقداری به‌روزتر و دارای ویژگی‌های بیشتری است. در نهایت خرید هر کدام به سلیقه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. شما برای خرید محصولات فوق می توانید به فروشگاه سلام بابا مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید و همچنین برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 در جدول زیر می‌توانید مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C با Q70C و همه ویژگی‌های آن‌ها را مشاهده کنید.

ویژگی ها و مــــدلQ70CQ77C
تولید کنندهسامسونگسامسونگ
سال ساخت20232023
کشورسازندهکرهکره
کشور مونتاژمصرمصر
قابلیت ضبط✔️✔️
منو فارسی✔️✔️
⬇امتیازات⬇
ترکیبی7.67.6
فیلم7.17.1
برنامه تلویزیونی7.57.5
برنامه ورزشی7.77.7
گیمینگ7.57.5
فیلم HDR6.86.8
بازی HDR7.87.8
مانیتور8.58.5
⬇مشخصات اصلی⬇
نوع صفحه نمایشQLEDQLED
نوع پنلVAVA
کیفیت تصویر4K4K
⬇طراحی⬇
نوع پایهوسط و خطیوسط و خطی
ضخامت بدنه(cm)2.8
ضخامت حاشیه(cm)1.2
کیفیت ساخت7.9
نرخ تازه سازی120Hz120Hz
کنتراست7.87.8
لوکال دایمینگ
اوج روشنایی SDR8.58.5
اوج روشنایی HDR7.27.2
طیف رنگ7.97.9
حجم رنگ7.47.4
یکنواختی خاکستری6.96.9
یکنواختی مشکی6.06.0
انعکاس نور7.27.2
کیفیت SD88
کیفیت HD8.08.0
کیفیت Full HD9.09.0
کیفیت 4k1010
کیفیت 8k0.00.0
زمان پاسخ دهی8.08.0
سرعت تازه سازی متغیر9.29.2
VRR✔️✔️
FreeSync✔️✔️
G-SYNC Compatible
✔️✔️
بیشترین 4k VRR
120Hz120Hz
کمترین 4k VRR
20Hz20Hz
بیشترین 1080p VRR
120Hz120Hz
⬇ورودی⬇
تأخیر در ورودی9.69.6
تعداد HDMI4 عدد HDMI 2.14 عدد HDMI 2.1
تعداد USB2 عدد USB 2.02 عدد USB 2.0
گیرنده خارجی✔️✔️
خروجی نوری صدا
خروجی هدفون
ورودی کامپوننت
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوزیت
ورودی آنتن23
Ethernet1
ورودی IR0
HDR10✔️✔️
+HDR10✔️✔️
دالبی ویژن
HLG✔️✔️
HDMI 2.0✔️✔️
HDMI 2.1✔️✔️
CEC✔️✔️
HDCP 2.2✔️✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi ✔️✔️
ARC✔️✔️
eARC
✔️✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC
✔️✔️
DTS
⬇صوتی⬇
امتیاز کیفیت صدا6.46.4
توان صدا خروجی60w60w
⬇قابلیت های هوشمند⬇
رابط کاربری8.58.5
سیستم عاملTizenTizen
نسخه77
راحتی استفاده آسانآسان
اتصال به موبایل✔️✔️
کنترل صوتی✔️✔️
کنترل روی تلویزیون ✔️✔️
مصرف برق45w45w

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *