تکنولوژی dlna

قابلیت DLNA چیست| کارایی قابلیت DLNA

قابلیت DLNA چیست

ما در این مطلب قصد داریم قابلیت DLNA را به شما معرفی کنیم و توضیحاتی در مورد این قابلیت و چگونگی کارکرد آن و اینکه آیا هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد یا نه و در چه مواردی قابل استفاده است، به شما ارائه کنیم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد، پس تا آخر مطلب را با ما همراه باشید.

قابلیت DLNA چیست

کارایی قابلیت DLNA

ویژگی مهم DLNA، پشتیبانی از ارتباط وایرلس و بی سیم است که همه وسایل را به هم مرتبط می‌کند و محتوای آن‌ها را با هم به اشتراک می‌گذارد.

کلمه DLNA مخفف عبارت Digital Living Network Alliance که ترجمه آن در فارسی شبکه یکپارچه زندگی دیجیتالی است و با استفاده از این قابلیت می‌توان دیتا یا اطلاعات تمام دستگاه‌های دیجیتال موجود در خانه مثل کامپیوتر، تلویزیون، لپ تاپ، تبلت، سینما خانگی و موبایل را به هم ارتباط دهیم، مثلا زمانی که یک موسیقی، ویدیو یا عکسی را در لپ تاپ تماشا می‌کنید می‌توانید آن را روی دستگاه‌های دیگر هم SHARE کنید یا به اشتراک بزارید و روی آن‌ها هم محتوا را تماشا کنید. البته همه این دستگاه‌ها باید دارای قابلیت DLNA باشند تا شما بتوانید به این طریق از آن استفاده کنید.

این قابلیت امروزه در بیشتر لوازم‌های دیجیتال وجود دارد پس لازم نیست زیاد در این مورد نگران باشید همچنین شما می‌توانید همه این لوازم را با پرینتر هم شبکه کنید و اگر بخواهید محتوایی را پرینت بگیرید، از همه این دستگاه می‌توانید این کار را انجام دهید البته احتمالا شما در محیط‌های اداری این قابلیت شبکه کردن همه سیستم‌ها را روی یک دستگاه پرینتر مشاهده کردید که این فناوری خوبی می‌باشد و کارها را خیلی راحت می‌کند.

قابلیت DLNA چیست

 استفاده از قابلیت DLNA در دستگاه‌های مختلف

قابلیت DLNA یک تکنولوژی قدیمی است که تقریبا در حال بازنشتگی است و بیشتر افراد در مورد آن شنیدند، ابتدا توسط شرکت سونی در حدود سال 2003 ایجاد شد و بیشتر شرکت‌ها از آن پشتیبانی کردند و پس از زمان کوتاهی محصولات زیادی با این قابلیت روانه بازار شدند که این خود، دلیلی برای بازیابی محصولات شد. البته با وجود فناوری‌های جدید مشابه DLNA، این قابلیت همچنان در تمامی لوازم دیجیتال بویژه تلویزیون‌ها وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید. این قابلیت هم با استفاده از اینترنت و هم بدون آن هم قابل استفاده است البته توجه داشته باشید که همه دستگاه‌ها باید روشن باشند.

این قابلیت برای زمانی است که شما می‌خواهید محتوایی را که در گوشی موبایل خود دارید در صفحه نمایش بزرگتری مثل لپ تاپ یا تلویزیون تماشا کنید. و یا زمانی که محتوایی در لپ تاپتان وجود دارد و با وجو این قابلیت، شما می‌توانید با استفاده از گوشی آن را پیدا کرده و در تلویزیون به نمایش بگذارید بدون اینکه از جایتان بلند شوبد و یا زمانی که می‌خواهید یک محتوای موجود در هر یک از دستگاه‌های دیجیتال را پرینت بگیرید به راحتی و بدون استفاده از کابل می‌توانید این کار را انجام دهید.

نحوه استفاده از DLNA

  • ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه‌های شما قابلیت DLNA را پشتیبانی می‌کنند یا خیر، که اگر در دسترس باشد معمولا روی جعبه یا در دفترچه راهنمای لوازم در مورد وجود این قابلیت نوشته شده است.
  • راه اندازی برای شبکه خانگی
  • دانلود و نصب نرم افزارهای پیشنهاد شده توسط شرکت تولید کننده وسیله دیجیتال که بعد از نصب این برنامه، به دنبال دستگاه‌های دیگری که می‌خواهید شبکه کنید می گردد و بعد از پیدا کردن آن‌ها را اضافه کنید و حال ADD را بزنید و برنامه‌هایی را که می‌خواهید به صورت شبکه ببینید اضافه کنید.

قابلیت های مشابه DLNA

قابلیت Widi

screen mirroring

منبع : wikipedia.org

همچنین بررسی کنید

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون در سال 2024

راهنمای خرید تلویزیون امروزه تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت و امکانات، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند به طوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *