نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

نحوه صحیح چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

اگر نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی درست نباشد حتی بهترین دستگاه‌ها هم عملکرد خوبی نخواهند داشت. در این شزایط احتمال دارد که شما حداقل یک کار را غلط مانند قرار دادن تعداد زیادی ظرف داخل دستگاه را انجام داده باشید. چینش اشتباه ظروف در داخل ماشین و یا بیش از حد بارگذاری آن‌ها موجب کارکرد نادرست ماشین ظرفشویی شده که علاوه بر تمیز نکردن کامل ظروف ممکن است در آینده به خرابی دستگاه شما نیز منجر شود. در ادامه با سلام‌ بابا همراه باشید تا نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی را به شما آموزش دهیم.

در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که که نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی، در مارک‌های مختلف مانند: دوو، ال جی، سامسونگ، بوش، کندی و غیره هیچ فرقی نمی‌کند و شما فقط بابد اصول آن را یاد بگیرید.

ابتدا مطمئن شوید که به اندازه کافی ظرف وجود دارد که دستگاه را پر کند تا ارزش انرژی و آبی که ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن آن‌ها استفاده می‌کند را داشته باشد. به علاوه توجه داشته باشید که کم بودن تعداد ظروف در ماشین ظرفشویی باعث نمی‌شود که ظروف بهتر تمیز شوند. 

در ویدیوی پایین، نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی را می‌توانید ببینید و در ادامه هم به طور مفصل نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی را شرح خواهیم داد.

مراحل و نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی

  • ابتدا باقی مانده‌های غذا را از روی ظرف‌ها پاک کنید. اما در ماشین‌های امروزی نیازی به آبکشی ظروف قبل از چیدن آن‌ها درون دستگاه وجود ندارد ولی اگر آن‌ها را پاک کنید بهتر است. به علاوه، اگر ظرفی دارید که غذا در آن سوخته است، ابتدا باید مواد سوخته و چسبیده به ظرف را پاک کرده و بعد در ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • لیوان‌ها، فنجان‌ها و کاسه‌های کوچک را برعکس و در قفسه بالا قرار دهید. همچنین، آن‌ها را به هم نچسبانید. زیرا ممکن است آب به بین لیوان‌ها نرسد و یا لیوان‌ها در اثر برخورد با هم بشکنند.

نحوه چیدن لیوان ها و فنجان ها داخل ماشین ظرفشویی

  • نحوه چیدن ظروف پلاستیکی داخل ماشین ظرفشویی: ظروف پلاستیکی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را نیز در طبقه بالا و دور از المنت حرارتی قرار دهید تا آسیب نبینند و تغییر شکل ندهند.

نحوه چیدن ظروف پلاستیکی داخل ماشین ظرفشویی

  • قاشق‌ها و چنگال‌ها را طوری درون دستگاه قرا دهید که دسته آن‌ها رو به پایین باشد. اما دسته چاقوها باید رو به بالا باشد تا در هنگام بیرون آوردن آن‌ها به دستتان آسیب نرساند. قاشق‌ها و چنگال‌ها را به صورت دو به دو، رو به بالا و پایین گذاشته تا خیال‌تان از بابت چرخش آب و تمیز شدن هرکدام راحت شود.

نحوه چیدن قاشق ها و چنگال ها داخل ماشین ظرفشویی

  • بشقاب‌ها را در قفسه پایین قرار دهید. روی بشقاب‌ها را به سمت وسط قرار دهید. این کار به این دلیل است که آب توسط آب‌پاش‌ها و قطعات چرخشی ماشین ظرفشویی از وسط به سمت اطراف، از پایین و بیرون به سمت بالا، و بالا و بیرون به سمت پایین پاشیده می‌شود.

نحوه چیدن ظروف و بشقاب ها داخل ماشین ظرفشویی

  • نحوه چیدن ظروف خیلی بزرگ داخل ماشین ظرفشویی: ظرف‌های خیلی بزرگ مانند دیس‌های بزرگ و تخته آشپزی را باید در کناره‌ها و عقب دستگاه قرار داد تا مانع از جریان آب و شوینده نشوند.

نحوه چیدن ظروف بزرگ و دیس ها داخل ماشین ظرفشویی

  • نحوه چیدن ظروف پخت و پز و قابلمه‌ها داخل ماشین ظرفشویی، همانطور که در تصویر پایین می‌بینید به صورت روبه پایین و در جهت بازوی اسپری است.

نحوه چیدن ظروف پخت و پز و قابلمه ها داخل ماشین ظرفشویی

به‌صورت کلی، چاقوی خطرناک یا تیز را باید با دست بشورید، زیرا در ماشین ظرفشویی کند خواهند شد. همچنین اشیاء ساخته شده از برنج، برنز، چوب یا چینی با تزیینات طلا را نیز درون دستگاه قرار ندهید.

نکته: از شوینده مناسب و مطابق با دستورالعمل آن استفاده کنید تا از شستن دوباره ظرف‌ها وقتی کار دستگاه تمام می‌شود، خلاص شوید. فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. از مایع ظرفشویی معمولی و دیگر مواد شوینده استفاده نکنید.

طرز استفاده درست از ماشین ظرفشویی

اگر تعداد ظروف شما نسبتا کم است و یا ظروف خیلی کثیف نیستند، نیازی نیست از تنظیمات شستشوی قدرتمند استفاده کنید. با انواع تنظیمات دستگاه خود آشنا شوید و حالت مناسب را انتخاب کنید. از تنظیمات قابلمه و ماهیتابه وقتی واقعا این ظرف‌ها را دارید استفاده کنید. اگر می‌خواهید ماشین ظرفشویی را در طول شب روشن کنید و یا به هر دلیل دیگری عجله‌ای برای بیرون آوردن ظروف ندارید، از تنظیمات خشک کن ظروف استفاده نکنید تا انرژی کمتری مصرف شود.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی باید آن را به صورت خالی به کار بیاندازید. به این علت که ماشین ظرفشویی‌ها آب زیادی مصرف می‌کنند، این کار را فقط زمانی که آثار شوینده را روی آن دیدید انجام دهید. برای این کار نیازی به مواد شوینده ندارید؛ بلکه به چیزی که تا حدی ساینده باشد و همه گوشه‌ها را تمیز کند احتیاج دارید. برای این منظور، می‌توانید مقداری نوشابه گازدار در کف ماشین ظرفشویی بریزید و دستگاه را با تنظیمات آب داغ و خشک کن روشن کنید. همچنین می‌توانید در توزیع کننده شوینده، مقداری سرکه بریزید تا نتیجه معجزه آسای آن را ببینید.

همچنین بررسی کنید

بهترین ماشین ظرفشویی

بهترین ماشین ظرفشویی

بهترین ماشین ظرفشویی امروزه با پیشرفت تکنولوژی لوازم برقی هر سال با مدل‌ها و امکانات …

2 نظرات

  1. بشقاب پلو خوری چینی خارجی تو ماشین دوو جا نمیشه ب پروانه گیر میکنه چکار کنم

    • سلام وقت بخیر . عجیبه که جا نمیشه ولی اگر اینجوریه پس مجبورید که نزارید چون کار دیگه ای نمیشه کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *